قدم‌های امیدبخش مجلس دانش‌آموزی مازندران در روزهای کرونایی

ساری (پانا) - رییس مجلس دانش‌آموزی مازندران با اشاره به دفاع از حقوق دانش‌آموزان، بر لزوم توجه به روحیه و سلامت روان دانش‌آموزان در روزهای شیوع ویروس کرونا و نگرانی از ابتلای به این بیماری تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قدم‌های امیدبخش مجلس دانش‌آموزی مازندران در روزهای کرونایی

محمد محمدی نماینده و رییس دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی مازندران، دانش‌آموز پایه یازدهم رشته تجربی دبیرستان دوره دوم پسرانه حاج ابوطالب باقری شهرستان نکا و یکی از دانش‌آموزان راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی المپیاد اقتصاد و مدیریت است.

او در گفت و گو با پانا به شرایط چند ماه اخیر و درگیری جامعه بخصوص جامعه دانش‌آموزی با شیوع ویروس کرونا اشاره دارد که در کنار توجه به سلامت جسمانی، سلامت روحی و روانی این جامعه کوچک اما سرنوشت‌ساز نیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

محمدی به دو طرح مطرح شده در سه نشست اخیر نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مازندران اشاره کرد و گفت: «پیشنهاد اجرای جشنواره کرونا مهارت و پیگیری طرح همیاران سلامت را در این دوره در دستور کار داریم. جشنواره کرونا مهارت برای کشف استعدادها و سپس پرورش استعدادهایی است که در روزهای کرونایی دیده نشدند و هنوز قابلیت اجرایی نیافتند. در عین حال به دنبال خروج دانش‌آموزان از فضای روانی نگران‌کننده از بیماری کووید19 است.»

او تأکید دارد که کشف ایده‌ها و استعدادهای دانش‌آموزانی که این روزها در منزل هستند، نیاز به یک برنامه هدفمند و دقیق دارد و برنامه ما این است که جشنواره کرونا مهارت قرار است در محورهای مختلف برگزار شود و به همه‌ ابعاد خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان توجه داشته باشد.»

او در کنار بخش‌هایی همچون ساخت ربات یا دستگاه‌های تولیدکننده موادی همچون مواد ضدعفونی‌کننده یا ماسک در مقابله با ویروس کرونا در جشنواره کرونا مهارت، به بخش‌هایی مانند مجری‌گری یا خبرنگاری برای امیدبخشی به جامعه در این مسیر اشاره دارد.

محمدی با یادآوری اینکه هدفگذاری مجلس دانش‌آموزی، دفاع از حقوق دانش‌آموزان است، به دریافت اعتبارنامه‌ اعضا از مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی اشاره دارد که نقطه آغاز بازدیدها و بازرسی از مدارس است: «طرح دیگر همیاران سلامت است که شیوه‌نامه آن آماده شده و برای بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان پیشتاز با هدف تأمین سلامت و آگاهی‌بخشی به جامعه است. در طرح همیار سلامت، افزایش حس مسئولیت و نقش اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان مد نظر ماست.»

رییس مجلس دانش‌آموزی مازندران نگاه و همیت نمایندگان دهمین دوره مجلس دانش‌‌آموزی کشور را برای نیل به تمدن نوین اسلام در بیانیه گام دوم انقلاب است که با همدلی نمایندگان صورت خواهد گرفت تا به جامعه ایده‌ال فرهنگ‌پذیر در جامعه مهم سرنوشت‌ساز دانش‌آموزی برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار