بخشش جریمه ۲ برابری موتورهای توقیفی و امکان تقسیط آن

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا با تشریح جزئیات ترخیص موتور سیکلت های رسوبی از پارکینگ، از امکان قسط بندی جرایم موتورسیکلت های توقیف شده رسوبی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
بخشش جریمه ۲ برابری موتورهای توقیفی و امکان تقسیط آن

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با روسای پلیس راهور سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عمده دلایل توقیف موتورسیکلت ها در ۳۲ استان کشور به دلیلی چون؛ ارتکاب تخلفات راهنمایی، انتظامی، دستور قضایی و ... بوده است که در مجموع تعداد این موتورسیکلت ها به بیش از ۸۷۳ هزار دستگاه می رسد.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم که برای جلوگیری از انباشت این موتورسیکلت ها در پارکینگ ها تسهیلاتی را برای ترخیص موتور سیکلت های رسوبی پیش بینی کنیم که ارائه این تسهیلات از فردا آغاز شده و تا ۱۷ دی ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تدبیر و تاکید فرمانده ناجا برای اجرای این طرح مطرح کرد: تمامی موتورسیکلت ها به شرط آنکه دارای دستور قضائی نباشند می توانند از پارکینگ ها ترخیص شوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت های رسوبی شامل موتورسیکلت هایی است که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ توقیف شده و همچنان در پارکینگ ها هستند، گفت: مالکان یا متصرفان این موتورسیکلت ها (یعنی کسانی که مالک موتورسیکلت نبوده اما به شکل قانونی در حال استفاده از موتورسیکلت ها بوده اند) برای ترخیص این موتورسیکلت ها باید به دفاتر پلیس+۱۰ (که بیش از ۱۱۰۰ دفتر در سراسر کشور است) مراجعه کنند و مدارکی که از آنان خواسته شده را برای ترخیص ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از ارائه مدارک و راستی آزمایی، اقدامات برای ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ ها آغاز می شود، خاطرنشان کرد: با وجود آن که در سال ۹۹ هستیم، اما تاکید کردیم که ترخیص با نرخ های مصوب سال ۹۴ هیئت دولت انجام شود؛ بر این اساس بیشترین میزان هزینه پارکینگ به ازای هر شبانه روز توقیف مربوط به تهران با بهای ۷۲۰ تومان و کمترین آن با بهای روزانه ۱۸۰ تومان برای پارکینگ سطح سه در شهرستان است.

به گفته هادیانفر، همزمان با اجرای این طرح،جریمه دو برابری موتورسیکلت های توقیفی رسوبی (جریمه دیرکرد) بخشیده شده و مالکان یا متصرفان موتورسیکلت ها تنها باید اصل جریمه را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا امکان پرداخت اقساطی این جرایم نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: با اقداماتی که انجام دادیم افراد می توانند برای ترخیص موتورسیکلت ها از شیوه پرداخت اقساطی نیز استفاده کنند به شرط آنکه کل مبلغ جریمه را در طول یک سال تسویه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا یادآور شد: برابر تدابیر اتخاذ شده این طرح با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی اجرایی می شود، از طرفی تمهیداتی پیش بینی شده که ساعت کار دفاتر پلیس+۱۰ از ۱۴ به ۱۶ افزایش یافته و پارکینگ ها نیز ملزم هستند تا آخرین فرد مراجعه کننده در ساعات کاری را پذیرش کرده و به آنان ارائه خدمات کنند.

این مقام ارشد انتظامی در مورد اینکه اگر افراد برای ترخیص موتورسیکلت های رسوبی اقدام نکنند چه بر سر موتورسیکلت ها خواهد آمد، گفت: اگر طی دو ماه موتورسیکلت های رسوبی ترخیص نشوند این موتورها به منزله موتورهای بلاصاحب فروخته خواهد شد و طی 6 ماه مبلغ آن قابل عودت به مالک خواهد بود و پس از آن به نفع بیت المال هزینه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار