در وبینار ضرورت احترام به مقدسات ادیان الهی در مسکو انجام شد؛

هم‌اندیشی شخصیت‌های سیاسی مذهبی ایران و روسیه در حمایت از پیامبر

تهران (پانا) - رئیس کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین ریاست‌جمهوری گفت کشورهای اسلامی باید برای دفاع از پیامبر علیه مکرون در دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کنند و مکرون نیز باید از مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) عذرخواهی کند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
هم‌اندیشی شخصیت‌های سیاسی مذهبی ایران و روسیه در حمایت از پیامبر

به گزارش روابط عمومی کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین ریاست‌جمهوری، وبینار «ضرورت احترام به مقدسات ادیان الهی با محوریت حضرت محمد(ص)» با حضور جمعی از اندیشمندان و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی ایران و روسیه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز اسلامی مسکو برگزار شد. در این وبینار نفیق الله عشیروف رئیس اداره روحانیت بخش آسیایی روسیه، کفاح باتا مفتی اعظم ولگاگراد، مقدس بیباریسوف مفتی مسکو، آنار رمضانوف رئیس موسسه غیردولتی کوثر و رئیس اداره مفتیات مرکزی، دمیر خیرالدین اوف رئیس سابق دانشگاه اسلامی مسکو و محمد رحیم اوف مفتی ینی گورسک به عنوان نمایندگان فدراسیون روسیه سخنرانی کردند.

آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس شورای علمایی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت‌الله اختری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، حجت الاسلام و المسلمین اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو و قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردند.

شرکت‌کنندگان اسلام را دین صلح، رحمت، عقلانیت و تفکر دانستند و تاکید کردند: کسانی که با ترور و جنایت، انسان‌های بیگناه را به قتل می‌رسانند، از مسلمانان نیستند. گروه‌های تروریستی دست پرورده غرب و آمریکا هستند که براساس اعتراف مقامات آمریکایی، خود آنها این گروه‌های تروریستی را به وجود آورده و حمایت می‌کنند.

شخصیت‌های برجسته روسی طی سخنانی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را قاطعانه محکوم کرده و هرگونه توجیه در رابطه با این اهانت از طرف مقامات بلند پایه فرانسه را جایز نمی‌دانند و بیان کردند: تقدسات و مراجع دینی در دنیا همیشه باید از چنین رفتارهایی مصون باشند. این شخصیت‌ها به رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد دادند که در رابطه با مسائل دینی بهتر است کارشناسان و متخصصین این حوزه نظر بدهند.

آیت‌الله محمدحسن اختری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا طی سخنانی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید پیامبر را برای راهنمایی و هدایت و برای نورانی ساختن و نور بخشیدن به انسان و جامعه فرستادیم، اظهار داشت: اسائه ادب به پیامبر اکرم(ص) یک توطئه بزرگ علیه اسلام، مقدسات جامعه اسلامی و شخصیت بزرگ پیامبر(ص) است که باید در مقابل آن ایستادگی کنیم.

وی افزود: بسیاری از کشورها و ملت‌ها به خصوص امت اسلامی باید در مقابل این اقدام رئیس جمهور فرانسه موضع گیری کنند تا جلوی این حرکت توطئه‌آمیز گرفته شود و دولت‌های اسلامی هم می‌توانند با قطع ارتباطات دیپلماتیک و یا تنزل این ارتباطات موضع‌گیری کنند.

آیت‌الله اختری با بیان اینکه ملت‌های مسلمان می‌توانند با تحریم کالاهای فرانسوی در مقابل این حرکت دولت فرانسه موضعگیری انجام دهند، تصریح کرد: سیاستمداران، اندیشمندان، نخبگان و آزادگان ملت‌ها باید در مقابل این اقدام فرانسه موضعگیری کنند زیرا این اقدام دولت و رئیس جمهور فرانسه با هیچ یک از موازین سیاسی و فرهنگی جوامع بشری و قوانین امروز سازگار نیست و اقدام رئیس جمهور فرانسه به عنوان تعبیر آزادی بیان قابل توجیه نیست زیرا اقدام مکرون یک اقدام حکومتی است که اهانت به 6 میلیون مسلمان در فرانسه و 2 میلیارد مسلمان در جهان است.

وی افزود: اسلام دین محبت و مهربانی و صلح و آرامش است و افرادی که دست به کشتار و ترور می‌زنند و مکان‌ها را منفجر و مردم را می‌کشند، مسلمان نیستند این مجموعه‌های تروریستی را غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکایی‌ها به وجود آورده و پرورش داده‌اند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در ادامه بیان کرد: پیامبر بزرگ اسلام نسبت به همه مردم دلسوز و دوستدار مردم بود و طرفدار عدالت و عدل و مخالف ظلم و کشتار بود همچنین پیامبر و اسلام طرفدار ارتباط خوب و احترام متقابل بین همه ملت‌ها است.

وی در بخش دیگری از این سخنان گفت: اسلام مخالف اهانت و اسائه ادب و جسارت به مقدسات کشورها، آیین‌ها و فرهنگ ملت‌ها است و نباید به شخصیت کشورها اسائه ادب کرد، مسخره کردن و کاریکاتور کشیدن و اهانت به مقدسات یک اخلاق شایسته انسانی نیست.

آیت‌الله اختری گفت: نخبگان و شخصیت‌های کشورهای مختلف باید در برابر این اقدام توهین آمیز اقدام کنند و کشورهای اسلامی باید برای دفاع از پیامبر علیه مکرون در دادگاههای بین‌المللی شکایت کنند و مکرون نیز باید از مسلمانان و پیامبر اکرم(ص) عذرخواهی کند.

کفاح باتا مفتی اعظم ولگاگراد طی سخنانی صلوات بر محمد و آل محمد و الگو قرار دادن زندگی و اخلاق نیکو حضرت محمد را بهترین راه حمایت از سیره وی دانست.

آنا رمضانوف، رئیس موسسه غیردولتی کوثر و رئیس اداره مفتیات مرکزی حب به رسول اکرم(ص) را بخشی از آموزه‌های دینی دانسته و بر ضرورت واکنش کشورهای اسلامی نسبت به این مسئله تاکید کرد.

محمد رحیم‌اف، مفتی ینی گورسک ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) به این نکته اشاره کردند که چنین رفتارهایی هیچ نسبتی با آزادی ندارد.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در سخنان خود در این وبینار حملاتی که این روزها به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص) صورت می‌گیرد را ناشی از قدرت و محبوبیت اسلام توصیف نمود و دین اسلام را تاثیرگذارترین دین در سراسر جهان دانست.

وی با اشاره به شیوه‌های دشمن برای مقابله با اسلام، گفت: واکنش جوامع اسلامی و نهادهایی که برای این منظور شکل گرفتند به ویژه سازمان همکاری اسلامی ضروری است.

آیت‌الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اهانت به پیامبر اکرم(ص) را اهانت به تمامی ادیان الهی دانسته و به ضرورت واکنش جوامع جهانی در مقابل اسلام ستیزی پرداختند.

وی تاکید کرد: نباید حمایت مقامات فرانسوی از توهین کنندگان به پیامبر اسلام(ص) را کوچک شمرد و به راحتی از آن گذشت. اگر واکنش متقابلی به اقدام فرانسه نشان ندهیم آنها جری‌تر خواهند شد و اسلام ستیزان فضا را برای توهین‌های بیشتر به مقدسات فراهم می‌بینند.

حجت السلام و المسلمین اکبری جدی، رئیس مرکز اسلامی مسکو اهانت به مقدسات را بخشی از جریان بزرگ افراط گرایی در جهان امروز دانست و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، فتنه اهانت به مقدسات را محکوم کرد و شکل‌گیری پیمان حمایت مشترک از مقدسات را برای جلوگیری از چنین رفتارهایی ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار