واکنش عراقچی به احتمال بازگشت رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به برجام

تهران (پانا) - معاون وزارت امور خارجه تاکید کرد سیاست‌های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت برابر فشارهای غیرقانونی است مسلما تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نمی‌گیرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش عراقچی به احتمال بازگشت رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به برجام

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، سیدعباس عراقچی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیرات آن گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران نخواهد گذاشت.

معاون وزارت امور خارجه ادامه داد: سیاست سلطه‌طلبانه و قلدرمآبانه آمریکا با تغییر رییس ‌جمهوری در آن کشور تغییر نخواهد کرد ولی با تغییر افراد ممکن است شیوه‌ها و رویکردهای جدیدی بر سیاست آمریکا حاکم شود.

عراقچی با بیان اینکه سیاست‌های اصولی ایران که مبتنی بر مقابله با سلطه و مقاومت برابر فشارهای غیرقانونی است مسلما تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نخواهد گرفت، اظهار داشت: طبیعی است که در صورت بروز شرایط جدید جمهوری اسلامی نیز شیوه‌ها و راه‌حل‌های مناسب و منطبق با آن شرایط را برای تامین منافع خود و برای مقابله با هر گونه فشار یا تهدید احتمالی جدید، اتخاذ خواهد کرد.

وی در پاسخ به احتمال بازگشت رییس ‌جمهور جدید آمریکا به برجام و واکنش ایران تصریح کرد: هنوز برای صحبت در این زمینه زود است. چالش‌های بسیاری وجود دارد اما پیش از هر چیز باید منتظر ماند و سیاست‌های احتمالی جدید در آمریکا را ملاحظه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار