اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از فردا

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از فردا به مدت دو ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از فردا

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست ویدئو کنفرانسی با روسای پلیس راهور استان های سراسر کشور با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت کشور اظهار کرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و برای مقام معظم رهبری «مدظله العالی» آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با اشاره به هدف برگزاری این نشست ویدئو کنفرانسی افزود: امروز با معاونان ستادی پلیس راهور ناجا و همچنین حضور ویدئو کنفرانسی روسای پلیس راهور استان های سراسر کشور در راستای اجرای یک اقدام فوق العاده به منظور ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها، جلسه ای داریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: بنا داریم در نحوه توقیف وسائط نقلیه تغییرات اساسی ایجاد کنیم که دستورالعمل این اقدام در دست تکمیل نهایی و ابلاغ است؛ از طرفی فرآیند ترخیص وسائط نقلیه نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده مطرح کرد: بنا به تدبیر و دستور سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی از فردا فرآیند اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی از پارکینگ ها و توقفگاهها به مدت 2 ماه اجرایی می شود؛ بیش از 837 هزار موتورسیکلت در پارکینگ های سراسر کشور به دلایلی چون تخلفات راهوری، انتظامی یا موضوعات مرتبط با حوزه پلیس آگاهی، دستور قضائی و ... متوقف و پارک هستند و در نظر داریم مطابق تدبیر و دستور صورت گرفته با در نظر گرفتن شرایطی، فرآیند ترخیص این موتورها را سرعت دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه این اقدام گامی در راستای خدمات دهی به مردم، احقاق حقوق آنان و توسعه سرمایه اجتماعی است، توضیح داد: از تاریخ 98/12/29 به قبل ، موتورسیکلت های رسوبی (از سال 90 تا 98) که در پارکینگ ها هستند با رفع موانع و ایجاد شرایطی خاص ترخیص می شوند.

سردار هادیانفر درباره هزینه نگهداشت این موتورسیکلت ها در پارکینگ ها عنوان کرد: معیار هزینه نگهداشت در پارکینگ ها مصوبه هیات وزیران در سال 94 و متناسب با شرایط توقفگاه‌ها است که باید بگویم بیشترین نرخ این پارکینگ ها بر مبنای مصوبه اشاره شده برای شهر تهران در طول یک شبانه روز 720 تومان است.

وی همچنین درباره جرایم این موتورسیکلت ها خاطر نشان کرد: هزینه جریمه موتورسیکلت ها به حالت اولیه باز می‌گردد و در واقع طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده اند شامل جریمه دو برابری نمی شوند از طرفی مالکان می توانند با طرح تقسیط جرایم بدون پرداخت پیش پرداخت به صورت یک ساله و تقسیطی جریمه ها را پرداخت کنند.

سردار هادیانفر با اشاره به فرصت دو ماهه برای مالکان موتورسیکلت های توقیفی در سراسر کشور یادآور شد: شرایطی فراهم شده که مالکان این موتورها با مراجعه به دفاتر پلیس +10 برای ترخیص موتورسیلکت های رسوبی اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در حوزه بیمه جهت ترخیص موتورسیلکت های رسوبی تصریح کرد: به روسای پلیس راهور استان های سراسر کشور تاکید و توصیه شده که دستورالعمل ابلاغی در خصوص این طرح را چندین بار مطالعه و به درستی اجرا کنند و از طرفی بر نحوه ترخیص نیز دقت و کنترل داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: تمهیداتی پیش بینی شده که فرآیند ترخیص موتور سیکلت های رسوبی با مراجعه مالک یا نماینده قانونی ( متصرف) با به همراه داشتن اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت ، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس +10 بتوانند در کمتر از یک ساعت فرآیند ترخیص موتور خود را انجام دهند.

سردار هادیانفر در پایان گفت: بدیهی است که اگر افرادی که شامل این طرح می باشند طی مدت اشاره شده ( از فردا به مدت 2 ماه) در راستای ترخیص موتورسیکلت رسوبی خود مراجعه نکنند، موتور مذکور تحویل مراجع قانونی شده و به عنوان بلاصاحب و رهاشده به فروش می رسد؛ البته هزینه این فروش به مدت 6 ماه توسط مراجع نگهداری می شود و اگر در این بازه فرد مراجعه و پیگیری نکند، پول حاصل از فروش به بیت المال واگذار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار