در گفت‌وگوی پانا با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد:

نوسان‌های ارزی کشور پایدار نخواهد بود

تهران(پانا)- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید برخی از نوسانات بازار ارز که اخیرا اتفاق افتاد ناشی از احساسات است و پایدار نخواهد بود و مقطعی است. با توجه به اینکه ارز ریشه خارجی دارد و موضع آمریکا روی تحریم‌ها اثرگذار است باید صبر کرد تا وضعیت آمریکا به ثبات برسد و بعد قضاوت کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
نوسان‌های ارزی کشور پایدار نخواهد بود

غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی در پاسخ به این سوال که نتایج انتخابات امریکا چه تاثیراتی در اقتصاد کشور در بلندمدت و کوتاه‌مدت خواهد داشت، گفت: «نسخه شفای اقتصاد کشور در امریکا نیست و برطرف شدن بخشی از مشکلات اقتصادی کشور به خودمان مربوط می‌شود اگرچه باید گفت که روابط بین‌الملل و ارتباط موثر با سایر کشورها در همه جای دنیا تاثیرات خود را دارد و بی‌تاثیر نیست.»

وی افزود: «ممکن است که تاکتیک‌های آمریکا با تغییر رئیس جمهوری تغییر کند اما استراتژی‌های آمریکا عوض نخواهد شد.»

این عضو کمیسیون اقتصادی کشور گفت: «بخشی از مشکلات اقتصادی در کشور ما ریشه داخلی دارد و با برطرف شدن این امور مشکلات کشور حل خواهد شد.»

وی افزود:«برخی از نوسانات بازار ارز که اخیرا اتفاق افتاد ناشی از احساسات است و پایدار نخواهد بود و مقطعی است. با توجه به اینکه ارز ریشه خارجی دارد و موضع آمریکا روی تحریم‌ها اثرگذار است باید صبر کرد تا وضعیت آمریکا به ثبات برسد و بعد قضاوت کرد.»

مرحبا در پاسخ به این سوال که با تغییر رئیس جمهوری آمریکا شاهد تغییر در دیپلماسی خارجی این کشور با کشورهایی مانند ایران و چین خواهیم بود، گفت:« روش‌های روسای جمهوری در هر کدام از احزاب آمریکا با هم فرق می‌کند اما استراتژی‌ها فرق نمی‌کند و منافع ملی آمریکا ثابت است.»

مذاکرات برجام تاثیری در اقتصاد کشور ندارد

وی افزود: «مشکلات اقتصادی کشور ریشه خارجی ندارد. همچنین مذاکرات برجام هم تاثیری در اقتصاد کشور نخواهد داشت. مذاکرات برجام یک معاهده بین‌المللی بود که برای ایران هم خیلی مطلوب نبود. در هر صورت پذیرفتیم و به این مذاکرات هم معتقد بودیم و در حال حاضر هم به تعهدات خودمان عمل کردیم و پیمان‌شکنی نکردیم. اگر امریکا هم به تعهدات خود عمل کند امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار