بیش از 117 هزار نفر در سیستان و بلوچستان درباره کرونا آموزش دیدند

زاهدان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۱۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر در قالب طرح «آمران سلامت» آموزش‌های پیشگیری از ویروس کرونا را فرا گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 117 هزار نفر در سیستان و بلوچستان درباره کرونا آموزش دیدند

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، علیرضا میربهاءالدین اظهار کرد: کاروان آمران سلامت در قالب طرح سحاب (سامانه حرکتی امدادی و بشر دوستانه ) از پنجم آبان به مدت ۱۱ روز در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی ادامه داد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با برپایی چادر در مکان‌های شلوغ، فروشگاه‌ها، ترمینال‌های مسافرتی، میادین اصلی شهرها،حضور در بوستان‌ها و بانک‌ها آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را ارائه دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدا تا پایان طرح با طراحی و منقش کردن یک دستگاه مینی بوس و با حضور ۶ نفر از اعضای جوان و داوطلب به عنوان سفیران مهرورزی و نوعدوستی در شهرهای شمالی تا شهرهای جنوب استان حضور یافتند.

وی افزود: در قالب این طرح اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در ۶۰ پایگاه (۴۳پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه سیار) نسبت به خدمات رسانی و نهادینه کردن و ترویج رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کردند.

میر بهاءالدین ادامه داد: در این مدت ۶۵۹ نفر زن و یکهزار و ۲۵۸ نفر مرد بعنوان آمران سلامت در قالب ۶۰ تیم فعال ثابت و سیار مبادرت به توزیع ۲۳ هزار و ۹۲۴ عدد ماسک و ۲۰۶ لیتر محلول ضدعفونی کننده کردند.

وی گفت: یکی از مهمترین راه‌های مقابله با کرونا ارائه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از ابتلا به این ویروس بوده که در این مسیر جمعیت هلال احمر استان از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب طرحی با عنوان «آمران سلامت» برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌پذیر جامعه در مواجه با ویروس کرونا در جمعیت هلال احمر پایه‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار