دعوت ظریف از رئیس‌جمهور کوبا برای سفر به ایران

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری کوبا در گفت وگو با وزیر امور خارجه بر مواضع کشورش در ضدیت با تحریم‌ها و اقدامات آمریکا علیه ملت ایران و همچنین حق ایران در بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
دعوت ظریف از رئیس‌جمهور کوبا برای سفر به ایران

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار با مقامات کوبایی به شکل ویدئو کنفرانسی با میگل دیاز کانل رئیس‌جمهور کوبا گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تشکر از حمایت کوبا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دعوت دکتر روحانی رییس‌جمهوری کشورمان از ایشان برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران را تجدید کرد.

در این گفت‌وگوی ویدئو کنفرانسی همچنین روابط خوب سیاسی میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و به ظرفیت‌های موجود برای گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و کوبا اشاره شد.

دو طرف همچنین آمادگی خود را برای همکاری در زمینه تولید واکسن و از جمله واکسن ویروس کرونا اعلام کردند.

انرژی و همکاری‌های نفتی میان دو کشور نیز از دیگر موضوعات مورد مذاکره ظریف با رییس‌جمهور کوبا میگل دیاز کانل بود.

ظریف وزیر امورخارجه همچنین در دیدار با ریکاردو کابریساس معاون اول نخست وزیر کوبا دیدار و درخصوص مسائل دوجانبه و مسائل فیمابین تبادل نظر کرد.

دو طرف روابط خوب سیاسی و همکاری و هماهنگی دو کشور در مجامع بین‌المللی را ستودند و بر لزوم توسعه همکاری‌های اقتصادی، انرژی و تجاری میان دو کشور تاکید کردند.

استفاده از تجربیات یکدیگر در حوزه‌های پزشکی٫ نانو تکنولوژی٫ علمی ٫دارویی و انرژی هم مورد توافق قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار