پرداخت 85 میلیارد ریال بابت هزینه های درمانی بیماران کرونا در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان اعلام کرد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 85 میلیارد ریال بابت 90 درصد هزینه های درمانی بیماران کرونا که تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند، پرداخت شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت 85 میلیارد ریال بابت هزینه های درمانی بیماران کرونا در سیستان و بلوچستان

رضا عباسی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: 67 درصد مردم سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: در زمینه خدمات سرپایی به طور معمول 70 درصد توسط دولت و 30 درصد توسط بیمار پرداخت می شود، اما در درمان بیماری کرونا مانند خدمات بستری هزینه پرداختی توسط دولت 90 درصد است اگر چه وزارت بهداشت در 10 درصد باقیمانده کمک کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 8.5 میلیارد تومان بابت 90 درصد هزینه های درمانی این بیماران که تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند، پرداخت شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و 838 هزار و 817 نفر از جمعیت استان در صندوق های کارکنان دولت، روستائیان، عشایر، ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار دارند.

گفتنی است بر اساس آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مجموع بیماران مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان از 17 هزار نفر گذشته و بیش از 760 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار