ارتقای تحرک جسمانی زندانیان در ایام کرونایی ضروری است

تبریز(پانا)- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان شرقی با اشاره به مخاطرات شیوع کرونا برای مددجویان، گفت ارتقای تحرک جسمانی و توجه به ورزش میان زندانیان در این ایام بسیار ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای تحرک جسمانی زندانیان در ایام کرونایی ضروری است

به گزارش اداره کل زندان های آذربایجان شرقی، حسن محمدیاری روز جمعه در دیدار با مسئول هیأت ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث کاهش فعالیت‌های جسمانی در جامعه شده و زندانی ها نیز از این امر مستثنی نبوده‌اند، افزود: با مشارکت هیأت ورزش‌های همگانی در نظر داریم تا ورزش و فعالیت جسمانی در سه بخش عمده مددجویان، سربازان و پرسنل زندان های استان را افزایش دهیم.

وی اصلی ترین مشکل کنونی در مسیر توسعه ورزش در زندان‌ها را کمبود مربی دانست و اظهار کرد: متاسفانه مربی ورزشی در اختیار نداریم و در روزهای تعطیل بیش از ۵ هزار نفر مددجو در سطح استان شرایط و آمادگی ورزش را دارند که کرونا ما را از همگانی کردن ورزش در این شرایط باز می‌دارد.

محمدیاری با بیان اینکه تاکنون حتی یک نفر هم فوتی ناشی از ویروس کرونا در زندان های آذربایجان شرقی ثبت نشده است، ادامه داد: در هر دو بخش آقایان و بانوان نیازمند مربی ورزشی هستیم و امیدواریم با جلوگیری از کاهش فعالیت‌های جسمانی روند بازیابی مناسب روحی و جسمانی آنها را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های متعدد بین مددجویان تا قبل از همه گیری ویروس کرونا، گفت: اخیراً تفاهم نامه‌ای میان سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با فدراسیون ورزش‌های همگانی منعقد شده است که بر اساس آن باید بر روی افزایش تحرک جسمانی کار کرده و از فرسایش مددجویان جلوگیری شود.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره فشارهایی که ویروس کرونا بین مردم ایجاد کرده است، گفت: با توجه به محدودیت‌های این بیماری رویکرد خود را تغییر داده‌ایم و با استفاده از فضای مجازی و ایده‌های نوآورانه سعی در حفظ فعالیت جسمانی مردم داریم.

رسول صادقی اظهار کرد: با استفاده از طرحی به نام "ورزش در آوای همسایگی" و در راستای افزایش نشاط و فعالیت‌های جسمانی، مربیان ورزشی را با هماهنگی‌های قبلی در اختیار مجتمع‌های مسکونی داخل شهر قرار دادیم تا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، ورزش در داخل مجتمع‌های آپارتمانی ادامه پیدا کند که از این طرح برای داخل زندان‌های موجود در سطح استان نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با معرفی رشته‌های متعدد موجود در هیأت ورزش‌های همگانی، اضافه کرد: دوره‌های مربیگری و دانش افزایی را نیز می‌توانیم داخل زندان‌ها و برای مددجویان در نظر گرفته و افراد متخصص ورزشی را از بین ایشان پدید آوریم و در این مسیر با برنامه ریزی قبلی مدرس‌های خود را نیز در اختیار اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی قرار خواهیم داد.

صادقی از کاهش ۲۰ درصدی آمار تحرک جسمانی و متعاقب آن افزایش مشکلات روحی و روانی در سطح جامعه به دلیل گسترش ویروس کرونا خبر داد.

وی افزود: باید به معنای واقعی کلمه مفهوم ماهیت ورزش را به شهروندان منتقل کینم چون ورزش همگانی مؤثرترین و برترین فعالیت اجتماعی هر شهروند است که متاسفانه شاهد جامعه‌ای هستیم که دانش کافی برای ورزش عمومی در آن دیده می‌شود اما شوق و حرکتی به سمت آن وجود ندارد.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری مشترک مابین اداره کل زندان‌های آذربایجان شرقی و هیأت ورزش‌های همگانی استان در راستای افزایش خدمت رسانی به مددجویان زندان‌های سرتاسر استان به امضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار