معاون آموزش ابتدایی استان در جلسه توجیهی طرح ها و برنامه های مجموعه عنوان کرد:

بیشترین رشد هوشی، روانی، اجتماعی دانش آموزان در دوره ابتدایی شکل می گیرد

تبریز(پانا) - جلسه طرح ها و برنامه های معاونت آموزش ابتدایی آذربایجان شرقی، با تاکید بر ارزشیابی کیفی – توصیفی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون آموزش ابتدایی استان تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین رشد هوشی، روانی، اجتماعی دانش آموزان در دوره ابتدایی شکل می گیرد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، کامیار قهرمانی فرد گفت: بنیادی ترین و پایه دارترین نوع آموزش مربوط به دوره ابتدایی است.

معاون آموزش ابتدایی در این جلسه افزود: براساس تحقیقات در دنیا 70 الی 80 درصد رشد هوشی - روانی - اجتماعی دانش آموز تا پایان دوره ابتدایی اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: مدیران و معلمان برای اعتلای فرزندان کشور از اهداف و مفاد سند تحول بنیادین در این دوره هر چه بهتر و بیشتر و بهینه باید استفاده کنند.

معاون آموزش ابتدایی صریح کرد: بنیادی و پایه دارترین معاونت آموزش در امر تحصیل معاونت ابتدایی است، چرا که بازده تربیت و پرورش دانش آموزان تا پایان دوره ابتدایی شکل می گیرد.

قهرمانی فرد اضافه کرد: اگر در دوره پیش دبستانی و ابتدایی ما به استعداد، شخصیت و یادگیری دانش آموز خود توجه کافی داشته باشیم دیگر در مقاطع بالاتر نیاز کمتر خواهد بود.

وی همچنین گفت: ما نباید جبران کمبودهای دوره ابتدایی را در دوره های بعدی انتظار داشته باشیم فرزندان جامعه باید در دوره های ابتدایی نهادینه شوند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: تمامی طرحهای معاونت آموزش ابتدایی برنامه دار و اولویت دار از طرف وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است که براساس چهار اصل اساسی باید در نظر گرفته شود.

1-­ برنامه محوری: برنامه سالانه معاونت آموزش ابتدایی از ستاد تا منطقه و نهایتاً مدرسه و کلاس درس شروع می شود.

2-­ توسعه عدالت: تشکیل آموزش ابتدایی توسعه عدالت است که هدف از آن انسداد مبادی بیسوادی، پیگیری دانش آموزان بازمانده از تحصیل و جذب آنها و توجه به آموزش این گونه دانش آموزان است.

3- کیفیت بخشی: مدیران و معلمان ما هم به آموزش دانش آموزان، مهارت نوشتن و خواندن دانش آموزان توجه خاصی کنند. کیفیت بخشی و توانمندسازی همکاران آموزش ابتدایی اولویت اصلی و اساسی در آموزش ابتدایی است.

4- نظارت و بازخورد: ارزیابی و نظارت بر فعالیتهای حضوری همکاران در مدارس و معلمان در بستر شبکه شاد و حضور دانش آموزان در بستر شاد، نظارت بر فعالیت های یاددهی و یادگیری دانش آموزان در بستر شاد

قهرمانی فرد در پایان جلسه از ثبت نام نوآموزان برای پیش دبستانی از شنبه 17 آبان 99 خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار