تدوین 3 استراتژی برای تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی

تبریز(پانا) - پیرو اعلام نیاز گاز اکسیژن و کمبود آن در مراکز درمانی استان آذربایجان شرقی، هماهنگی‌های اولیه لازم جهت بررسی آخرین وضعیت تولید و توزیع اکسیژن در استان از طریق کارشناسان سازمان صمت آذربایجان شرقی انجام گرفت .

کد مطلب: ۱۱۳۶۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تدوین 3 استراتژی برای تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با توجه به وضعیت اعلام شده در مورد کمبود گاز اکسیژن در مراکز درمانی، 3 استراتژی اساسی در سازمان صمت استان تعیین و پیگیری شد؛

بررسی و افزایش تولید واحدهای تولیدی و توزیعی در سطح استان

پیگیری ارسال گاز اکسیژن مایع از سایر استانها و مراکز تولید

بررسی و رفع موانع و مشکلات تولید واحدهای راکد و راه‌اندازی واحدهای جدید

از شرکت ارک اکسید واقع در شهرک صنعتی شهید سلیمی بازدید به عمل آمد که این شرکت در سه شیفت کاری روزانه 8 تن اکسیژن مایع تولید و بر اساس اعلام مدیر شرکت تمامی آن در اختیار مراکز درمانی استان قرار می گیرد. ضمناً این شرکت در برنامه توسعه خود برای وارد کردن دستگاه تولید گاز اکسیژن اقدام کرده است.

مقصد بعدی شرکت آذر اکسید در منطقه کندرود بود که روزانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ عدد کپسول ۴۰ لیتری را تولید و توزیع کرده و در اختیار واحدهای درمانی قرار می دهد.

واحد تولیدی آقای احترامی نیز بطور هفتگی ۱۰ تن گاز مایع از مشهد و سایر منابع تولید تهیه و پس از تبدیل به گاز در کپسول های ۴۰ لیتری به تعداد ۳۵۰ تا ۳۰۰ کپسول تحویل مراکز درمانی قرار می‌دهد.

در ادامه، طی بازدید از شرکت طب گستر در شهرستان اهر در حضور فرماندار اهر و همچنین دبیر ستاد تسهیل استان مقررشد با توجه به سابقه تولید این شرکت، تسهیلات لازم جهت خرید تجهیزات و شروع فرایند تولید گاز اکسیژن، در اختیار شرکت قرار گیرد.

بر اساس مذاکرات تلفنی با روسای سازمان‌های صمت استان‌های اردبیل و زنجان مقرر شد از جمعه 16 آبان، مجدد 7 تن گاز اکسیژن مایع بصورت روزانه از استان اردبیل تحویل استان شود؛ همچنین روز شنبه 17/08/99 نیز 8 تن گاز اکسیژن مایع از استان زنجان تحویل دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد.

مسولین محترم علوم پزشکی استان کماکان نسبت به تحویل گاز مایع از واحدهای مسقر در استان و سایر استانها اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل پیگیری‌های لازم انجام پذیرد.

برخی واحدهای استان در شرایط فعلی توانایی تولید گاز اکسیژن را دارند که آمار تولید و میزان مساعدت آنها متعاقبا اعلام خواهد شد. از جمله شرکت فولاد شاهین بناب که روزانه گاز اکسیژن مورد نیاز بیمارستان شهرستان بناب را تامین می‌کند.

نهایتا: رجای واثق دارد؛ با مدیریت جهادی و حضور همه جانبه در صحنه تولید و با وحدت و همدلی همکاران محترم دانشگاه علوم پزشکی، ضمن حفظ ظرفیت واحدهای موجود و پیگیری ارسال گاز اکسیژن استانهای تولیدکننده و پیگیری راه‌اندازی سریع واحدهای آماده بکار، تلاش خواهیم کرد بدون هرگونه مشکل نسبت به پشتیبانی گاز مایع برای واحدهای درمانی و جهادگران عرصه سلامت اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار