تداوم جنجال‌آفرینی؛ ترامپ مدعی پیروزی در پنسیلوانیا شد

تهران (پانا) - رئیس جمهوری آمریکا در یک یادداشت توئیتری خود را پیروز قانونی پنسیلوانیا اعلام کرد تا هرگونه تغییر رای احتمالی را که به ضرر او باشد، غیرقانونی جلوه دهد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تداوم جنجال‌آفرینی؛ ترامپ مدعی پیروزی در پنسیلوانیا شد

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه در حالی که هنوز ۲۳ درصد آرای ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا شمارش نشده است، پس از آنکه خواستار توقف شمارش آرا شده بود، نوشت به صورت قانونی در این ایالت پیروزی بزرگی به دست آورده است.

این در حالی است که با شمارش آرا، فاصله بایدن با ترامپ در حال کمتر شدن است به گونه‌ای که تاکنون ترامپ ۳ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۵۳۶ رای را کسب کرده و جو بایدن نامزد حزب دموکرات در این انتخابات ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۶۲ رای را از آن خود کرده است.

جنجال‌آفرینی و تحریک افکار عمومی دونالد ترامپ از پیش از برگزاری انتخابات آغاز شده بود و از آنجا که پیش‌بینی می‌کرد آرای پستی بایدن افزایش یابد، با تمام ابزارهای قانونی و عملیات روانی بر آن شد تا مانع از وقوع این پدیده نوظهور انتخاباتی در آمریکا شود.

نامزد حزب جمهوریخواهان در یادداشت توئیتری دیگر، تمام برگه‌های برنده بایدن را زیر سوال برد و گفت: تمام ادعای اخیر بایدن در بردن ایالت‌ها از نظر تقلب رای‌دهندگان و شیادی انتخابات ایالتی با چالش حقوقی ما مواجه خواهند شد.

ترامپ افزود: کافی است برای اثبات آن، رسانه‌ها را رصد کنید. ما پیروز خواهیم شد! اول آمریکا!

بر این اساس، از شامگاه سه‌شنبه شهرهای مختلف ایالات متحده شاهد حضور مردم در خیابان‌ها با هدف تاکید بر لزوم شمارش همه آرا بوده است. از این رو، مقامات ایالتی تاکنون زیر بار فشار دولت فدرال نرفته‌اند و حتی مقامات قضایی هم از آرایی که روز انتخابات به پست تحویل داده شده است را قابل شمارش دانسته‌اند.

به این ترتیب، احتمال زیاد بر این است که نتایج نهایی در روز جمعه مشخص شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار