هفته تلخ کرونا در ایران؛ فوت 2507 بیمار فقط در یک هفته

هر دقیقه ۴ ایرانی جان خود را از دست می دهد

تهران (پانا) - هفته گذشته تلخ‌ترین روزهای کرونایی در 8 ماه و نیم گذشته رقم خورد و آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا به روزانه بالای 400 نفر رسید، این در حالی است که رکوردشکنی کرونا همچنان ادامه دارد و بنا به گفته مسئولان وزارت بهداشت هر دقیقه 4 ایرانی جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهد و آمار فوتی‌های کرونا نگران کننده شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
هفته تلخ کرونا در ایران؛ فوت 2507 بیمار فقط در یک هفته

پس از ورود کرونا به ایران و اعلام رسمی این بیماری در کشور، روند مبتلایان روزانه کرونا در اوایل بهار افزایش موقتی داشت و پس از آن مطابق با سیاست‌های پیشگیری از شیوع کرونا اندکی این بیماری کنترل شد اما در نیمه خردادماه این بیماری از کنترل خارج شد و آمار مبتلایان و فوتی‌های این بیماری روزانه افزایش یافت. علاوه بر این مطابق آمارهای کرونایی، شیوع این بیماری در فصل پاییز خطرناکتر از فصول گذشته بوده است و پیش‌بینی مسئولان نظام سلامت در نیمه دوم سال فوت روزانه 600 بیمار در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است.

31 استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار بیماری

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، هم‌اکنون استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. این در حالیست که استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

اما در هفته‌ای که گذشت کرونا روی دیگری از خود نشان داد و در تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از این بیماری رکورد تازه‌ای زد.

ابتلای 41 هزار و 52 نفر به کرونا

در طول هفته گذشته به طور متوسط 8 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که در مجموع طی این هفته، 41 هزار و 52 مبتلای جدید به بیماری کرونا شناسایی شدند. بر این اساس روز شنبه 7820 نفر، روز یکشنبه 7719 نفر، روز دوشنبه ۸۲۸۹ نفر، روز سه‌شنبه 8932 نفر، روز چهارشنبه 8452 نفر، روز پنج‌شنبه 8772 به این بیماری مبتلا شدند.

16 هزار و 764 بیمار بستری شدند

طبق آمارها روزانه به طور متوسط بیش از 2500 بیمار در مراکز درمانی بستری شدند و در مجموع طی این هفته تعداد 16 هزار و 764 بیمار در مراکز درمانی بستری شدند. بر این اساس روز شنبه 2417 بیمار، روز یکشنبه 2389 بیمار، روز دوشنبه 3023 بیمار، روز سه‌شنبه 3294 بیمار، روز چهارشنبه 2852 بیمار و روز پنج‌شنبه 2789 بیمار در مراکز درمانی سراسر کشور بستری شده‌اند.

2 هزار و 507 بیمار جان باختند

در طول هفته‌ای که گذشت روزانه به طور متوسط 400 بیمار کرونا جان خود را از دست دادند که بر این اساس، روز شنبه ۳۸۶ بیمار، روز یکشنبه ۴۳۴ بیمار، روز دوشنبه 440 بیمار، روز سه‌شنبه 422 بیمار، روز چهارشنبه 419 بیمار و روز پنج‌شنبه 406 بیمار جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست دادند که در مجموع طی هفته گذشته 2507 نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

تامل در آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد که همچنان ویروس کرونا در حال تاخت و تاز است و این را می‌شود از آمار بالای بیماران بدحال دریافت که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) در بیمارستان‌های سراسر کشور و تحت ویژه‌ترین درمان‌ها با کرونا و آثار و تبعات آن دست به گریبان هستند، مشاهده کرد و بنا به اعلام وزارت بهداشت اکنون ۵۴۷۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

این آمارها نشان می‌دهد که تبعات زیرپاگذاشتن پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های مربوط به بیماری کرونا در روزهای آینده تا چه اندازه هولناک خواهد بود. بنابراین از آنجا که هنوز این بیماری داروی مشخصی ندارد و واکسنی نیز برای مقابله با آن تولید نشده است، بهترین راهکار مقابله با آن پیشگیری است و همواره باید توجه داشت که پیشگیری بهتر از درمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار