دو قطبی شمارش آرا در انتخابات آمریکا

تهران (پانا) - انتخابات مبهم و پر اضطراب آمریکا در حالی روز دوم پس از پایان را تجربه می‌کند که مساله اصلی در این کشور که دارای موافقان و مخالفان زیادی هم شده، شمارش یا توقف شمردن آرا است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دو قطبی شمارش آرا در انتخابات آمریکا

به گزارش ایرنا، همانگونه که پیش بینی می‌شد، جامعه به شدت دو قطبی شده آمریکا در انتظار یک تنش بزرگ پس از انتخابات قرار دارد و در این بین، تحریک‌های شخص ترامپ و اعضای نزدیک به او در شعله‌ور ساختن این آتش بی تاثیر نیستند.

او بارها خواستار توقف شمارش آرا در ایالت‌هایی همچون پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان شده بود و امروز پنج‌شنبه هم بار دیگر این خواسته خود را مطرح کرد.

ترامپ و اعضای تیم انتخاباتی وی، در اقدامی عجیب خواستار آن هستند که آرا شمارش نشوند در حالیکه معمولا همه دولت‌ها بر حفظ و صیانت از تمام آرای شهروندان خود تاکید دارند.

رئیس جمهوری آمریکا از دیوان عالی هم خواست تا جلوی شمارش آرا را بگیرند و روز پنج شنبه هم بار دیگر خواستار توقف شمارش آرا شد.

با شمارش آرا در پنسیلوانیا، فاصله بایدن با ترامپ کاهش یافته است در حالیکه تا کنون فاصله آرای بایدن با ترامپ رو به کاهش بوده است.

این تحریک‌های کلامی باعث شد تا از همان شامگاه سه‌شنبه و پایان یافتن انتخابات، شهرهایی همچون نیویورک، واشنگتن دی سی، فیلادلفیا و پورتلند شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی در حمایت از تداوم شمارش آرا تا آخرین برگه رای باشند، برخی جاها همچون دیترویت و میشیگان افرادی به محل شمارش آرا هجووم بردند که خواستار متوقف شدن شمارش بودند.

در نیویورک آدمک‌های ترامپ زیر دست و پا له شدند و در برخی موارد هم با پلیس درگیری داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار