آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان شهرستان میانه از ترم تحصیلی جاری

میانه(پانا) - جلسه هماهنگی آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان شهرستان میانه با حضور اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، مشایخی فرماندار ویژه شهرستان، خدیوی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و احمدی مدیر آموزش و پرورش میانه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان شهرستان میانه از ترم تحصیلی جاری

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی، از آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان میانه از ترم تحصیلی جاری خبر داد.

نماینده مردم میانه ضمن قدردانی از پیگیری و مذاکرات مسئولین در سالهای گذشته برای راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان میانه گفت: بر اساس نیاز شهرستان و مطالبه مردم، استقرار این دانشگاه حائز اهمیت است و با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت های دانشگاه فرهنگیان در ترم تحصیلی جاری شاهد شروع به کار این واحد آموزشی خواهیم بود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در جامعه و نیاز به تربیت نیروی متخصص برای آموزش بر توجه مسئولان به رفع نیازهای آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طور جدی پیگیری توسعه آموزش و پرورش و رفع نیازهای آن را در دستور کار دارد.

وی تربیت یک ساله معلمان در قالب ماده 28 و نیروی های تخصصی آموزشی را دو ماموریت مهم این مجموعه دانشگاهی عنوان کرد و افزود: با تامین فضای مورد نیاز استقرار دانشگاه توسط آموزش و پرورش میانه و پشتیبانی های فرماندار ویژه شهرستان و ایجاد زیرساخت های آموزش غیرحضوری و حضوری توسط دانشگاه فرهنگیان استان، مهمترین دغدغه اولیا برای فراهم شدن فضای آموزشی مناسب برای تربیت نیروی تخصصی آموزشی رفع خواهد شد.

فرماندار ویژه میانه؛ عنوان کرد: با استقرار مرکز تربیت نیروی انسانی شهید آیت اله حامدی، شهرستان میانه به یکی از قطب های تربیت نیروی تخصصی آموزش در استان تبدیل خواهد شد.

محمدرضا مشایخی در جلسه هماهنگی آغاز فعالیت دانشگاه فرهنگیان شهرستان میانه گفت: با توجه شرایط مسافت و موقیعت جغرافیایی شهرستان میانه در استان، راه اندازی این مجموعه دانشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز باید با استفاده از تمام ظرفیت و امکانات و پیگیری های مستمر با مساعدت مسئولین استانی و کشوری هر چه سریعتر فعالیت این دانشگاه محقق شود.

وی با اشاره شرایط کنونی حاکم بر آموزش در کشور و منویات مقام معظم رهبری در زمینه آموزش، بر نگاه ویژه و متفاوت به این امر تاکید کرد و افزود: فعالیت این واحد دانشگاهی در شهرستان نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین استانی در راستای کیفیت بخشی آموزش و ایجاد بسترهای مناسب و ایمن برای پیشبرد فعالیت های آن می باشد.

معاون استاندار در ادامه ضمن تاکید بر توسعه این واحد دانشگاهی در کنار آغاز به کار آن افزود براساس دغدغه مردم و پتانسیل شهرستان در زمینه تربیت نیرو های متخصص آموزشی باید در زمینه گسترش رشته های مورد پذیرش این واحد نیز تلاش کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان؛ تربیت نیروی متخصص آموزشی یکی از مهمترین عوامل توسعه یافتگی آموزش و پرورش است.

خدیوی ضمن قدردانی از پیگیری های مسئولین شهرستان میانه و ایجاد زیرساخت های لازم برای استقرار دانشگاه فرهنگیان در شهرستان میانه، با اشاره به جایگاه شهرستان میانه در استان گفت: شروع فعالیت این دانشگاه به لحاظ وجود ظرفیت و پتانسیل و نیروی کارآمد آموزشی در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی دانشگاه های فرهنگیان را سرمایه گذاری در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص آموزشی یکی از مهمترین عوامل توسعه یافتگی آموزش و پرورش است. مدیر آموزش و پرورش میانه عنوان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت میانه با تمام توان از طرح های توسعه ای و علمی و آموزشی شهرستان استقبال می کند.

احمدی ضمن قدردانی از پیگیری های نماینده میانه و مساعدت و همراهی فرماندار ویژه شهرستان در پیشبرد برنامه های آموزش و پرورش منطقه و راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، از آماده سازی فضای مورد نیاز آموزشی برای استقرار این واحد دانشگاهی در شهرستان خبر داد و گفت: دستگاه تعلیم و تربیت میانه با تمام توان از طرح های توسعه ای و علمی و آموزشی شهرستان استقبال می کند.

وی دانشگاه فرهنگیان را ظریف ترین، مهمترین و موثرترین نهاد برای تربیت معلم این نسل آینده بر اساس سند تحول بنیادین دانست و گفت: امیدواریم با آغاز به کار این مجموعه دانشگاهی در شهرستان گام ارزشمندی در تربیت نیروی تخصصی آموزش و پرورش و تامین نیروی انسانی منطقه برداشته باشیم.

در ادامه جلسه مسئولین استان و شهرستان از فضای آموزشی شناسایی و تایید شده برای استقرار دانشگاه فرهنگیان بازدید کردند.

لازم به ذکر است دانشگاه فرهنگیان میانه، فعالیت خود را از ترم جاری و براساس ظرفیت استخدام شهرستان و مناطق همجوار برای تامین نیروی آموزشی و در قالب ماده 28 در محل مرکز آموزش نیروی انسانی شهید آیت اله حامدی با پذیرش دانشجو آغاز خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار