افزایش ۱۰ درصدی کشت زعفران در شهرستان رباط کریم

رباط کریم(پانا) - طبق آمار ارائه شده از جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها، امسال کشت 117 هکتار زعفران در شهرستان رباط کریم را شاهد بودیم که حدود ۱۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۶۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ درصدی کشت زعفران در شهرستان رباط کریم

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، فرماندار این شهرستان در خصوص کشت زعفران در رباط کریم گفت: حدود ۶۰ درصد کشت زعفران در استان تهران متعلق به شهرستان رباط کریم است.
نظام ملکشاهی با اشاره به این که کشت زعفران در رباط کریم از سال ۱۳۸۰آغاز شده و اکنون دیار کریمان یکی از صادر کنندگان برتر این طلای زرد در کشور است، بیان کرد: طبق آمار ارائه شده از جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها ۱۱۷ هکتار کشت زعفران در سال جاری در شهرستان را شاهد بودیم که حدود ۱۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
او در ادامه با اشاره به صادرات زعفران شهرستان به کشورهای همسایه و خلیج فارس، عنوان کرد: سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ کیلو صادرات زعفران به کشورهای ترکیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته‌ایم، اما در سال جاری به دلیل وجود تحریم‌ها و وجود ویروس کرونا نتوانستیم صادراتی به کشورهای هم‌جوار داشته باشیم.
ملکشاهی با بیان این که یکی از راهکارهای صادرات زعفران به صورت بسته‌بندی به جای فله است، افزود: با توجه به این که کارخانه های بزرگ و صاحب نام بسته بندی در شهرستان وجود دارد ما از عزیزان کشاورز خواستاریم تا ضمن همکاری با این صنعتگران، به این سمت گرایش پیدا کنند تا بتوانیم باز هم شاهد صادرات باشیم، زیرا این صنعت اقتصادی بسیار به صرفه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار