مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

ضرورت ایجاد ساختار رسانه ای واحد برای اطلاع رسانی اوضاع جوی

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد ایجاد ساختار رسانه ای در سازمان هواشناسی به عنوان متولی پایش و پیش بینی وضع هوای کشور می تواند تا حد زیادی ضعف های اطلاع رسانی موجود در رسانه های کشور را پوشش دهد و در حفظ جان و مال مردم از گزند پدیده های مخرب جوی موثر باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۶۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد ساختار رسانه ای واحد برای اطلاع رسانی اوضاع جوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری در پنجاه و پنجمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان هواشناسی و به صورت ویدئو کنفرانس در استان ها برگزار شد، اظهار کرد: اگر اطلاعات و پیش بینی های هواشناسی بدون خدشه و به صورت صحیح به دست مردم برسد، ما دیگر در مخاطرات جوی شاهد حوادث دلخراش نیستیم و می توانیم تلفات انسانی را به طور چشمگیری کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه بسترهای اطلاع رسانی و ایجاد ساختار رسانه ای در سازمان هواشناسی به عنوان متولی پایش و پیش بینی وضع هوای کشور می تواند تا حد زیادی ضعف های اطلاع رسانی موجود را پوشش دهد، ادامه داد: همیاری وزارت راه و شهرسازی می تواند سازمان هواشناسی را در ایجاد خبرگزاری تخصصی کمک کند تا با اطلاع رسانی حرفه ای، دقیق و مطمئن جان انسان ها را از گزند بلاها و مخاطرات جوی حفظ کند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در هیچ کدام از خبرگزاری های کشور سرویسی با عنوان «هواشناسی» نداریم و غالبا اخبار هواشناسی در اکثر خبرگزاری های ما زیرمجموعه سرویس محیط زیست است. با توجه به اهمیت هواشناسی در زندگی روزمره مردم و نقش آن در حفظ جان و مال مردم، می طلبد که به این موضوع توجه بیشتری داشته باشیم.

حیدری در ادامه از حمایت های وزیر راه و شهرسازی از سازمان هواشناسی تشکر کرد و گفت: نوسانات نرخ ارز سبب شده تا هزینه های نگهداری تجهیزات هواشناسی در کشور به شدت افزایش یابد و ادارات کل را با چالش جدی مواجه کند.

وی افزود: چند سال قبل دستگاه سنجش گردوغبار را با هزینه 170 میلیون تومان خریداری کردیم اما حالا تنها چشم دستگاه که باید تعویض شود، بیش از 400 میلیون تومان هزینه دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرد تا برای حل مشکل هزینه های نگهداری تجهیزات هواشناسی به سازمان هواشناسی کمک کند تا اعتبارات ادارات کل یا سرجمع اعتبارات این بخش در سازمان هواشناسی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار