مبارزه قاطعانه پلیس با گرانی و احتکار

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از مبارزه قاطعانه با گرانی و احتکار در سراسر کشور خبر داد و گفت این پلیس با همه توان و همت مضاعف در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی برای مهار گرانی و ارتقاء اقتصاد و جهش تولید انجام وظیفه می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه قاطعانه پلیس با گرانی و احتکار

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی عنوان کرد: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری، در سالروز میلاد نبی اکرم (ص) و روز ۱۳ آبان ماه، مأموریت پایش و نظارت بر وضعیت قیمت ها خصوصا کالاهای اساسی توسط پلیس امنیت اقتصادی در دستور قرار گرفت.

وی ادامه داد: این پلیس به صورت جدی و با تدابیر سردار فرمانده ناجا به صورت مستمر طرح های مقابله ای را در سراسر کشور از طریق پیش بینی، پیشگیری، کنترل، مقابله و مبارزه با انواع جرایم اقتصادی به ویژه گرانفروشی، احتکار انواع کالاهای مورد نیاز مردم و قاچاق را در سراسر کشور در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: متاسفانه گرانی ها و برخی جرایم اقتصادی از قبیل احتکار و قاچاق کالا دو روی یک سکه هستند، بدین صورت که اگر کالایی گران شود سود جویان و فرصت طلبان اقدام به احتکار و یا قاچاق آن می کنند که همین امر مجدداً باعث گرانی و افزایش قیمت به خاطر عرضه کم آن می شود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این پلیس از اول فعالیت و مأموریت های خود بر آن بوده که با دفاع از حقوق مردم و تولیدکنندگان و با رعایت انصاف و با بهره گیری از اقدامات اساسی و اجرای طرح های هدفمند و هوشمندسازی فرآیندها به گسترش عدل و انصاف و جهش تولید در جامعه کمک کند.

سردار مقیمی گفت: همانطور که رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند، «باید دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی در ماه های پیش رو، هماهنگی کامل برای رفع گرانی و قوی شدن اقتصاد باشد»، این پلیس نیز در اجرای فرمان معظم له با تمام توان و همت مضاعف در کنار سایر دستگاه های اجرایی برای مهار گرانی و ارتقاء اقتصاد و جهش تولید انجام وظیفه می کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا افزود: امروز و با تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش سازمان های اجرایی و به ویژه پلیس امنیت اقتصادی در مهار گرانی های بی دلیل و بدون توجیه کالاها که تولید داخل نیز هستند، تکلیفی مضاعف بر دوش خود و همرزمان احساس می کنیم و بی شک پلیس امنیت اقتصادی در سراسر کشور بر آن خواهد بود تا با یاری خداوند متعال و تدابیر فرمانده ناجا به فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات فوری، این پلیس برای افزایش هماهنگی میان دستگاه های اجرایی بی وقفه و بیش از گذشته برای کنترل بازار و کم کردن بار گرانی های بی منطق و رفع مشکلات معیشتی مردم خدمت کرده که نتیجه آن را بر سفره های مردم عزیز و شهیدپرور ایران خواهیم دید.

سردار مقیمی گفت: با توجه به تعاملات و همکاری سازنده وزارت صمت و گمرک، محتکران منتظر برخورد جدی و بدون اغماض و قاطعانه پلیس باشند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان ضمن تشکر از هموطنان در همکاری خوب با پلیس از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و احتکار موضوع را به فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار