«معلمان سیار» روستاهای محروم عنبرآباد به اشکالات درسی دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند

تهران (پانا) - جمعی از معلمان مدرسه‌ای در عنبرآباد کرمان در طرحی ابتکاری با عنوان «معلمان سیار» با همکاری آموزش پرورش شهرستان به‌صورت داوطلبانه با حضور در روستاهای شهرستان عنبرآباد، ضمن بررسی وضعیت دروس دانش‌آموزانی که به دلیل نبود اینترنت، نداشتن گوشی هوشمند و ... امکان استفاده از آموزش مجازی را ندارند، اشکالات درسی‌شان را برطرف می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
«معلمان سیار» روستاهای محروم عنبرآباد به اشکالات درسی دانش‌آموزان رسیدگی می‌کنند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عشق آموزش به دانش‌آموزان، معلمان عنبرآبادی را در تعطیلات کرونایی به مدارس روستا کشاند، در این روزها که خیلی از فعالیت‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل است اما معلمانی هستند که برای آموزش دانش‌آموزان این سرزمین ساعت‌ها راه می‌پیمایند و رنج مسیر را به جان می‌خرند تا دانش‌آموزان در روستاهای مناطق محروم از درس عقب نمانند.

معلمان خستگی‌ناپذیر عاشقانه پا به میدان گذاشتند

معلمان فداکار عنبرآبادی در چنین شرایطی با از خودگذشتگی به‌صورت داوطلبانه در روستاها حاضر می‌شوند تا همچنان روشنی بخش راه آیندگان باشند.

اما در این شرایط؛ کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان روستایی رنگ دیگری دارد، دانش‌آموزانی که با کمترین امکانات موجود می‌کوشند به همراه معلمان مطالب گوناگون درسی را به نحو احسن فرا گیرند اما ضعف ساختارها و دسترسی نداشتن اینترنت و یا نداشتن گوشی هوشمند به دلیل مشکلات مالی برخورداری برابر این فرصت آموزشی را از آنان گرفته و این معلمان خستگی‌ناپذیر عرصه علم و تربیت هستند که عاشقانه پا به میدان گذاشته وبه یاری آنها شتافتند.

هیچ توقعی از کسی نداریم/ خدمت به دانش‌آموزان توفیق الهی است

خانم امیری از معلمان که در این طرح شرکت کرده بوده، گفت: با توجه به شرایط کنونی که در تمام دنیا حاکم شده و به تبع آن ما هم جدا از آن نیستیم باید دست به دست هم داده تا در زمینه آموزش بتوانیم با پیشبرد اهداف حتی در شرایط سخت کرونایی اقداماتی انجام بدهیم.

وی عنوان کرد: خیلی از دانش‌آموزان روستا به دلیل عدم آنتن‌دهی تلفن و اینترنت امکان استفاده از شبکه شاد و آموزش فضای مجازی برایشان فراهم نیست و ما تصمیم گرفتیم تا زمانی که مدارس تعطیل هستند از شهر به روستاها برویم و به‌طور حضوری مشکلات دانش‌آموزان را برطرف کنیم و هیچ توقعی از کسی نداریم و خدمت به دانش‌آموزان را سعادت و توفیق الهی برای خود می‌دانم.

امیری ادامه داد: در این طرح، معلمان به روستاها می‌آیند و دانش‌آموزانی که خانواده‌هایشان رضایت بدهند در این کلاس‌های درس شرکت می‌کنند و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین نحو ممکن رعایت می‌شود.

در این طرح 35 درصد از دانش آموزان شهرستان عنبرآباد تحت آموزش قرار می گیرند

حسین سالاری ده‌شیخ، مدیر آموزش پرورش عنبرآباد در حاشیه بازدید از اجرای این طرح اظهار کرد: طرح ابتکاری معلمان سیار به پیشنهاد خود معلمین و با همکاری آموزش و پرورش عنبرآباد آغاز شده است.

وی بیان داشت: در این طرح معلمان به‌صورت داوطلبانه در روستاها حاضر می‌شوند و دانش‌آموزانیکه امکانات برگزاری کلاس‌های غیر حضوری برای آنها مقدور نبوده دروس تدریس و اشکالات درسی‌شان برطرف می‌شود.

مدیر آموزش پرورش عنبرآباد گفت: در حال حاضر 6 نفر از معلمان به همراه مدیر و معاون مدرسه نمونه رضوان در مدرسه‌ای در روستا در فاصله 50 کیلومتری از شهر عنبرآباد حاضر شدند و به دانش‌آموزان دروس عربی، ریاضی، زبان و ... را به‌صورت حضوری تدریس کردند.

وی بیان کرد: در شهرستان عنبرآباد 16 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که حدود 35 درصد این دانش‌آموزان فاقد گوشی هوشمند و ... هستند تا بتوانند به‌صورت غیر حضوری آموزش ببینند.

سالاری اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری طرح معلمان سیار هستیم که در این طرح معلمان به روستاها می‌آیند و دانش‌آموزانی که خانواده‌هایشان رضایت بدهند در این کلاس‌های درس شرکت می‌کنند و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین نحو ممکن رعایت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار