تولید یک میلیون متر مکعب چوب از باغ‌ها و اراضی ملی

تهران ( پانا) - معاون وزیر جهاد کشاورزی از توسعه ۳۰ هزار هکتاری زراعت چوب در سال جاری خبر  می‌دهد و می‌گوید امسال یک میلیون متر مکعب چوب از باغات مردم و اراضی ملی تولید می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۶۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید یک میلیون متر مکعب چوب از باغ‌ها و اراضی ملی

به گزارش سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور در جلسه ستاد ملی زراعت چوب، به توسعه زراعت چوب در اراضی ملی اشاره کرد و افزود: در محدوده طرح‌های آبخیزداری و مناطقی که مستعد اقدامات بیولوژیکی است زراعت چوب انجام می‌شود.

به گفته وی، با وزارت نیرو درباره استفاده از آب‌های غیرمتعارف برای توسعه زراعت چوب تعامل و همکاری خوبی ایجاد شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در زمینه کشت و توسعه زراعت چوب با نیروهای مسلح وارد مذاکره شده‌ایم، از ظرفیت‌های مناسب این نهادها سخن به میان آورد و تصریح کرد: امکان توسعه و رشد زراعت چوب در اراضی تحت اختیار آنان وجود دارد و این اقدام مشارکتی می‌تواند به بخشی از تعهدات ما جامه عمل بپوشاند.

منصور، اطلاع رسانی از مقرون به صرفه بودن زراعت چوب را امری لازم و ضروری دانست و یادآور شد: فواید اقتصادی زراعت چوب باید به مردم اطلاع رسانی شود تا انگیزه ورود به این حوزه افزایش یابد.

سازمان جنگل‌ها از هر اقدامی برای حفظ منابع طبیعی کشور حمایت می‌کند

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر حفظ منابع طبیعی گفت: این سازمان از هر اقدامی که منجر به حفظ، توسعه و احیای منابع طبیعی شود، حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر کسی در دیمزارها و مستثنیات گیاهان دارویی کشت کند و یا درختی بکارد فی نفسه به ایجاد و حفظ پوشش گیاهی کشور کمک کرده و این اقدام در راستای اهداف سازمان جنگل‌ها انجام می‌شود.

منصور ادامه داد: هر درختی که در راستای زراعت چوب کاشته می‌شود علاوه بر تولید اکسیژن و حفظ آب و خاک، نیازهای چوبی صنایع و کارخانجات را نیز تأمین می‌کند.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با بیان اینکه اختلاف نظرها درباره توسعه زراعت چوب معنا و مفهومی ندارد و فضای سبزی که شهرداری ایجاد می‌کند در راستای حفظ و ایجاد پوشش گیاهی است، خاطرنشان کرد: وقتی در یک پادگان نظامی درخت کاشته می‌شود این کار خود به خود علاوه بر تلطیف فضا به حفظ آب و خاک کمک می‌کند.

منصور از ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها خواست هرگونه گزارش استانی درباره زراعت چوب را مستندسازی کرده و در قالب نقشه معلوم کنند که چه میزان اراضی اشخاص و اراضی ملی زیر کشت زراعت چوب قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار