معاون آموزش ابتدایی در جلسه کمیته آموزش و تولید محتوای مجازی خبر داد:

تقدیر وزارت آموزش و پرورش از فعالیت های آموزش ابتدایی زنجان در خصوص تولید محتوا

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان زنجان اعلام کرد آموزش های تلویزیونی ۸۰ درصد، آموزش های حضوری ۵۸ درصد و آموزش در شبکه شاد ۷۹ درصد از آموزش را به خود اختصاص می دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر وزارت آموزش و پرورش از فعالیت های آموزش ابتدایی زنجان در خصوص تولید محتوا

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، صیاد سلامی معاون آموزش ابتدایی به ارائه گزارشی در مورد اطلس دسترسی دانش آموزان ابتدایی به اینترنت پرداخت و گفت: مشخصات تمامی مدارس مناطق و نواحی و نحوه استفاده آنان از انواع آموزش ها احصا شده است.

وی با اشاره به آمار شاخص های آموزشی در استان افزود: آموزش های تلویزیونی ۸۰ درصد، آموزش های حضوری ۵۸ درصد و آموزش در شبکه شاد ۷۹ درصد از آموزش را به خود اختصاص می دهند و 0.1 درصد هم دسترسی به هیچ یک از ابزارهای آموزشی ندارند که این آمار مربوط به یک بازه زمانی نیستند و گزارش مربوطه بصورت مجزا در خصوص کاربران تلویزیون، شبکه شاد و زمان ارائه آموزش های حضوری استخراج شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به قطب بندی تولید محتوای آموزشی در چهار بخش گفت: با وجود چالش های موجود، ابتکارات خوبی از جمله تشکیل گروه های جانبی تولید محتوای مناطق در سطح استان صورت گرفته و مناطق و مدارس جهت تسهیل در ارائه خدمات، دسته‌بندی شده‌اند و کلاس‌های درس و تعیین گروه های هدف، با توجه به تراکم دانش آموزی انجام گرفته است.

سلامی به تولید بسته های آموزشی متنوع و ایجاد اتاق‌های مجهز به فناوری اسمارت جهت تولید محتوای صوتی و تصویری اشاره کرد و یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش از فعالیت‌ها و خلاقیت های استان زنجان در این زمینه تقدیر کرده است.

وی افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌ها در محورهای چندگانه و آموزش معلمان در دو سطح، پروژه «درسخانه» را به پیش می‌بریم که منظور از آن ارائه درس در خانه است و برای خود آموزی پایه های مختلف ابتدایی طراحی شده است.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به فرآیند تولید و توزیع محتوای آموزشی گفت: محتواهای ما به صورت فصلی آماده شده و پس از شناسایی نحوه دسترسی دانش‌آموزان، محتواهای تولیدی را از طریق راهبران آموزشی و یا دهیاران به دانش‌آموزان مناطق محروم ارسال می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار