در دیدار دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

ایجاد هماهنگی و ارتباط موثر و سازنده بین دو شورا در حوزه مسائل تعلیم و تربیت کشور

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت اهتمام بیشتر به امر آموزش و پرورش به عنوان اولویت تام ملی و مسیر اصلی ارتقای تمامی شاخص‌های مطلوب در جامعه تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد هماهنگی و ارتباط موثر و سازنده بین دو شورا در حوزه مسائل تعلیم و تربیت کشور

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای آموزش و پرورش و سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار محمود امانی طهرانی با اشاره به ضرورت ارتقای نقش و جایگاه این شورا، گفت: قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش و ساختار تخصصی کمیسیون‌های آن زمینه‌ساز اتخاذ تصمیمات متقن و مؤثر در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

امانی طهرانی تاکید کرد: شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان رکن تخصصی بررسی مسائل و موضوعات حوزه آموزش و پرورش است که ارتباط و تعامل سازنده ای با تمامی نهادهای مؤثر در امر تعلیم و تربیت دارد.

دبیرکل شورای آموزش و پرورش با اشاره به تمرکز بر 4 مسئله اصلی یعنی محتوای ارزشمند (برنامه درسی رشد تمام ساحتی)، معلم (یادگیری موثر)، ارزشیابی (بازخورد موثر و معتبر)، مدیریت مدرسه (مدرسه به منزله کانون تربیتی محله و الگوی مشارکت عمومی)، در برنامه خود به عنوان دبیرکل شورای آموزش و پرورش، از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست کرد: با دیدگاه وسیعی که نسبت به اهمیت موضوع دارند، به شکل‌گیری مناسباتی هم‌افزا، سازنده و ساختارمند بین دو شورا کمک کنند.

در ادامه سعیدرضا عاملی با تأکید بر اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش در کشور، بر تلاش جدی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کمک به ارتقای جایگاه این نهاد مهم و حل مشکلات آن و کسب اطمینان از اجرای سند تحول بنیادین؛ بر ایجاد ارتباطی هماهنگ و رضایت بخش تأکید کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: ما شورای تحول و نوسازی آموزشی را احیا کردیم تا اجرایی سازی و کیفیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد پیگیری دائمی قرار گیرد و ان شاءالله با کمک شورای عالی آموزش و پرورش بتوانیم کار موثر، مفید و عملیاتی شده ای را دنبال کنیم.

عاملی همچنین بر لزوم استفاده از توان تخصصی کمیسیون‌های هشت گانه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: در بررسی موضوعات آتی مربوط به حوزه آموزش و پرورش از ظرفیت این کمیسیون‌ها استفاده شود.

در این دیدار که با هدف ایجاد هماهنگی و هم افزایی در فعالیت‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت انجام شد، طرفین بر ضرورت اهتمام بیشتر به امر آموزش و پرورش به عنوان اولویت تام ملی و مسیر اصلی ارتقای تمامی شاخص‌های مطلوب در جامعه تأکید کردند. در پایان نیز مقرر شد جلسه دیگری درباره موضوع بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار