باستان خبر داد: ضدعفونی 10 هزار مدرسه از سوی دانش‌آموزان بسیجی

تهران (پانا) - جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی بیان کرد در دوران کرونا دانش‌آموز با بسیاری از کاستی‌ها کنار آمده است لذا باید به نسل جوان و نوجوان هویت دهی و مسئولیت سپاری دهیم.

کد مطلب: ۱۱۳۶۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
باستان خبر داد: ضدعفونی 10 هزار مدرسه از سوی دانش‌آموزان بسیجی

مجتبی باستان در برنامه مدرسه ایران شبکه 4 سیما با بیان اینکه باید برای دانش‌آموزان بحث‌های مختلف را متناسب با ذائقه آنان تبیین کنیم اظهار کرد: در 13 آبان سال 57 تعدادی از دانش‌آموزان تهرانی کلاس‌های درس را تعطیل کرده و با مشارکت دانشجویان شعار دادند و این موضوع که یکی از عوامل زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد تحت عنوان روز ملی استکبارستیزی نام گرفت.

وی افزود: این دانش‌آموزان به دنبال نفی سلطه و وابستگی بودند و عدالت و استقلال را طلب داشتند. این یعنی روحیه استکبارستیزی. در دفاع مقدس نیز 36 هزار شهید دانش‌آموز نقدیم کردیم این روحیه نیز روحیه استکبارستیزی است که باعث نقش آفرینی آنان شد.

باستان ادامه داد: در اکثر المپیادهای علمی دنیا دانش‌آموزان ایرانی رتبه‌های مختلفی کسب کردند و دانش‌آموزان در هر مقطعی هوشمند عمل کرده‌اند در مقطع کنونی و در شرایط ویروس کرونا نیز دانش‌آموزان می‌دانند چه کاری باید برای درس خواندن خود انجام دهند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی اضافه کرد: در دوران کرونا دانش‌آموز با بسیاری از کاستی‌ها کنار آمده است به طور مثال 2 میلیون ماسک از سوی دانش‌آموزان بسیجی تولید شده و این دانش‌آموزان 10 هزار مدرسه را ضدعفونی کردند.

وی با تاکید براینکه باید به نسل جوان و نوجوان هویت دهی و مسئولیت سپاری دهیم افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی برنامه‌های خوبی دارند اگر مسئولیت به دانش‌آموز واگذار کنیم آنان نیز موفق خواهند شد. در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت دهی به دانش‌آموز تبیین شده است ما نیز باید در این راستا پیشرو باشیم.

باستان با بیان اینکه یک دانش‌آموز بسیجی در مدرسه یک کنشگر اجتماعی است گفت: تاکنون یک میلیون و 500 هزار دانش‌آموز طومار الکترونیکی سازمان بسیج را امضا کردند این یعنی تقویت روحیه استکبارستیزی. ما در سازمان بسیج پویش‌هایی را برای دانش‌‌آموزان طراحی کردیم که روحیه استکبارستیزی خود را تقویت کنند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی 2 وظیفه سازمان را تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار