یک کارشناس مسائل بین الملل:

احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا پس از انتخابات وجود دارد

تهران (پانا)- یک کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد ترامپ تلاش می‌کند تا با کسب رضایت لابی پشت پرده صهیونیسم بتواند دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

کد مطلب: ۱۱۳۶۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
احتمال وقوع جنگ داخلی در آمریکا پس از انتخابات وجود دارد

به گزارش ایسنا، عماد آبشناس در خصوص رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: در حال حاضر ترامپ تلاش می کند تا از راه تقلب و یا سوءاستفاده از لابی های پشت پرده، ریاست جمهوری را در آمریکا در اختیار بگیرد زیرا بر اساس نظرسنجی ها بایدن رقیب او پیشتاز است و احیانا اگر ترامپ رأی بیاورد با تقلب و لابی های پشت پرده این کار انجام شده است.

وی تصریح کرد: ترامپ طی ماه های اخیر تلاش کرد تا کشورهای عربی را به دامن اسرائیل بیاندازد بلکه بتواند رضایت لابی های پشت پرده صهیونیستم را به دست آورد تا کمکی برای انتخاب مجدد او در ریاست جمهوری باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: در این شرایط رئیس جمهور شدن در آمریکا آن هم با اوضاع نابسامان داخلی و حتی بهم ریختگی ساختار دیوان عالی آمریکا ممکن است کار را به جنگ داخلی بکشاند مخصوصا اینکه پیش از این ترامپ حاضر نشده که بپذیرد در صورت انتخاب نشدن قدرت را به صورت مسالمت آمیز به نفر بعدی تحویل دهد.

آبشناس در ادامه اظهار کرد: طی چهار سالی که ترامپ در قدرت قرار داشته شاهد بودیم که او با آشفتگی سیاسی به ویژه در زمینه سیاست خارجی مواجه بود و موجب شد که آمریکا تمام هم پیمانان و اعتبارش را از دست بدهد. البته نه فقط بحث برجام و ایران بلکه خروج آمریکا از پیمان های بین المللی باعث شده که واشنگتن متحدین خود به ویژه اروپایی ها را هم از دست بدهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اروپا اختلافات بین آمریکا و روسیه و همچنین آمریکا و چین افزایش پیدا کرد و اگر همین رویه ادامه داشته باشد در آمریکا شاهد نوعی جنگ خواهیم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: طبق آن چیزی که مشاور امنیت ملی آمریکا اظهار داشته ترامپ همه تیرها را رها کرده و اکنون تحریمی وجود ندارد که آمریکا بتواند علیه ایران اعمال کند، تنها عنوان آن ها تغییر می کند، به عنوان مثال تحریم 18 بانک ایرانی که اخیرا اعلام شد شاید مسئله جدیدی نبود زیرا پیش از این بانک مرکزی تحریم شده بود که به طور اتوماتیک بانک های دیگر را هم شامل می شد.

آبشناس افزود: با شرایطی که ترامپ در ترور سردار سلیمانی ایجاد کرد بعید است که هیچ جناح سیاسی در ایران چنین جسارتی را پیدا کند که با او حتی دست بدهد زیرا ما بعد از انتخابات آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری در ایران را خواهیم داشت که به نظر می رسد تمامی جناح ها در حال آماده شدن برای این انتخابات هستند.

وی در پایان بیان کرد: اگر بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ هم پیروز شود و به تعهدات آمریکا عمل کند باید شرایط سختی را برای جلب اطمینان ایران و حتی جهان نسبت به آمریکا بگذراند تا همه قانع شوند که آمریکا به تعهداتش پایبند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار