لوکاشنکو: جامعه جهانی از لفاظی توخالی دست بردارد

تهران (پانا)-رئیس‌جمهوری بلاروس امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد، جامعه بین‌المللی باید از لفاظی توخالی به سمت اعلامیه‌های سیاسی برجسته برای دستاوردهای حقیقی حرکت کند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
لوکاشنکو: جامعه جهانی از لفاظی توخالی دست بردارد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در مراسم پذیرش استوارنامه‌های سفیران جدید در دفترش گفت: اکنون زمان، بر لزوم حرکت از لفاظی توخالی و اعلامیه‌های سیاسی پر سر و صدا به سمت اعمال واقعی تاکید دارد. برایمان فوق‌العاده مهم است که هوشیارانه این وضعیت را ارزیابی کرده و تمام دستاوردهای همکاری بین‌المللی را حفظ کنیم.

براساس گزارش بلتا، لوکاشنکو به سفیران جدید ونزوئلا، کره‌شمالی، ایران، سوریه و ژاپن گفت که آغاز ماموریت‌های دیپلماتیک آنها در بلاروس در برهه زمانی دشواری برای کل جهان قرار گرفته است و از جمله به پاندمی کرونا، افول اقتصادی، تشدید درگیری‌های بین‌المللی و تهدیدات جدید در فضای سایبری اشاره کرد.

او همچنین گفت، سران هیات‌های دیپلماتیک در هفتاد و پنجمین سالروز پیروزی در جنگ جهانی دوم به بلاروس آمده‌اند. لوکاشنکو با یادآوری هفتاد و پنج سال پیش گفت، شوروی به همراه متحدان غربی، نازیسم را حذف کرده و مهمترین ابزار برای همکاری برابر را که سازمان ملل متحد است، بنیان نهادند.

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت، تنها اقدامات هماهنگ کل جامعه جهانی، تحقق انسانگرایی و انسجام و تقویت اعتماد دوجانبه می‌تواند تهدیدهایی که بشریت با آن مواجه است، خنثی کرده و یک بنیاد مستحکم برای حل و فصل مشکلات ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار