توسل کمپین بایدن به قرآن برای جلب نظر 3 تا 6 میلیون مسلمانان آمریکا

تهران (پانا) - در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، مسلمانان این کشور امیدوارند با انتخاب بایدن و عملی شدن وعده‌های وی مبنی بر رفع تبعیض علیه مسلمانان و توجه به حقوق قانونی آنها، بتوانند دوره دشوار اسلام‌ستیزی دولت ترامپ را به پایان برسانند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
توسل کمپین بایدن به قرآن برای جلب نظر 3 تا 6 میلیون مسلمانان آمریکا

به گزارش ایکنا، در چند روز گذشته بسیاری از مسلمانان آمریکا با دیدن تصویری از نامزد حزب دموکرات «جو بایدن» و معاون او، سناتور «کاملاً هریس»، همراه با آیه ۵ سوره شرح «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْرًا؛ اگر سختی‌ها را تحمّل کردید، خدای متعال درهای فَرَج را خواهد گشود» شگفت‌زده شدند.

این تصویر در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیسبوک و دیگر شبکه‌ها دست به دست می‌شود.

اقدام جدید بایدن برای جلب نظر رأی‌دهندگان مسلمان در کمتر از دو هفته قبل از انتخابات صورت گرفته تا اطمینان حاصل شود که مسلمانان در انتخابات پیش رو به ویژه در برخی از ایالت‌های با اکثریت نامشخص که آرای مسلمانان می‌تواند نقش مهمی در تعیین نتایج داشته باشد به بایدن رأی می‌دهند.

تعداد مسلمانان در ایالات متحده به طور دقیق مشخص نیست و معلوم نیست که چه تعدادی از آنها حق رأی دارند زیرا قوانین ایالات متحده جمع‌آوری اطلاعات مربوط به باورهای دینی را در سرشماری عمومی رسمی منع کرده است.

با این حال تخمین کارشناسان نشان می‌دهد که مسلمانان بین ۱٪ تا ۲٪ از کل جمعیت ۳۳۰ میلیونی ایالات متحده را تشکیل می‌دهند؛ یعنی به طور تقریبی ۳, ۳ میلیون تا ۶.۶ میلیون نفر مسلمان در آمریکا هستند که در ایالت‌های مختلف این کشور پراکنده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار