رقابت شدید 117 زن رنگین‌پوست آمریکا برای راهیابی به کنگره

تهران (پانا) - شمار بی‌سابقه‌ای از زنان، از جمله شمار رکوردشکنی از زنان رنگین‌پوست، در انتخابات امروز آمریکا احتمالا وارد کنگره خواهند شد. این فرایند می‌تواند گام دیگری به سوی تشکیل دولتی در آمریکا باشد که نماینده گروه بزرگی از این ملت باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رقابت شدید 117 زن رنگین‌پوست آمریکا برای راهیابی به کنگره

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، تعداد بی‌سابقه ۳۱۸ زن که نماینده دموکرات یا جمهوری‌خواه هستند، برای کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا و سنا رقابت می‌کنند که از رکورد پیشین در سال ۲۰۱۸ که ۲۵۷ تن بود، بالاتر است.

از میان آن نامزدها، ۱۱۷ زن رنگین‌پوست نامزد هستند که این تعداد به نسبت دو سال پیش که انتخابات میان‌دوره آمریکا بود و چهره‌های سرشناسی از جمله الکساندریا اوکاسیو-کورتس در نیویورک و ایلهان عمر از مینه‌سوتا انتخاب شدند، بالاتر است.

در ایالت میسوری، کوری بوش که از چهره‌های شناخته‌شده اعتراضات سال ۲۰۱۴ در فرگوسن علیه خشونت پلیس آمریکا بود، احتمالا راهی مجلس نمایندگان آمریکا می‌شود. پیروزی او می‌تواند حزب دموکرات را تقویت کند.

کوری بوش اولین زن سیاه‌پوست است که نماینده میسوری در کنگره آمریکا می‌شود. همچنین انتظار می‌رود ترسا لگر فرناندز در نیومکزیکو به پیروزی برسد. چنانچه او انتخاب شود، به دب هالند، از زنان بومی آمریکا ملحق خواهد شد که سال ۲۰۱۸ راهی مجلس نمایندگان آمریکا شد.

امروز سوم نوامبر، علاوه بر آنکه روز سرنوشت‌سازی در تعیین رهبر بعدی کاخ سفید است، روز انتخاب قانونگذاران در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا هم به شمار می‌رود. این دو مجلس، کنگره آمریکا را تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۷ نماینده بیشتر در اختیار دموکرات‌هاست و سنا هم با ۵۳ نماینده در چنگ جمهوری‌خواهان قرار دارد. امروز تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا به رای گذاشته می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار