۷۱۳ دانشجوی کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه گیلان پذیرش شدند

رشت ( پانا) - رئیس دانشگاه گیلان عنوان کرد بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ۷۱۳ دانشجوی کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه گیلان پذیرفته شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
۷۱۳ دانشجوی کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه گیلان پذیرش شدند

به گزارش ایرنا، احمد رضی با اشاره به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی بدون آزمون در دانشگاه گیلان در ۲۵ رشته تحصیلی اظهار کرد: جذب دانشجو بدون آزمون در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه گیلان خاطرنشان کرد: نتایج آزمون سراسری کارشناسی نیز اعلام شده اما هنوز تعداد پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به این دانشگاه گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۱۸ دانشجوی جدید نیز در رشته کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان پذیرفته شده اند، اضافه کرد: ۳۲۱ دانشجو جدید نیز در رشته دکتری این دانشگاه پذیرش شده اند.

رضی بیان کرد: همه فرآیند ثبت نام این دانشجویان در دانشگاه گیلان به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت الکترونیکی انجام می شود و نیازی به حضور دانشجو در این دانشگاه نیست.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم نیز علاوه بر اینترنت با استفاده از پست مدارک را تحویل می گیریم و کارت دانشجویان نیز از طریق پست در اختیار آنان قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: آموزش دانشجویان در ترم جدید به صورت غیرحضوری است.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار