شبکه مسئولیت اجتماعی دانشجویان تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، از تشکیل شبکه‌ ملی مسئولیت اجتماعی دانشجویان (مهستان) خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شبکه مسئولیت اجتماعی دانشجویان تشکیل می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، مهدی عباسی با اعلام این مطلب اظهار کرد: این شبکه‌ دانشجویی با رویکرد تخصص‌محور، مطالبه‌گرا و کاربردی به حوزه‌ فعالیت‌های دانشجویی، در نظر دارد مجموعه‌ای از دانشجویان را در قالب کارگروه‌های تخصصی، پیرامون واکاوی چالش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... کشور سازمان‌دهی کند.

وی افزود: این شبکه که در دوسطح ملی و منطقه‌ای فعالیت خود را آغاز کرده است، در قالب کارگروه‌های تخصصی به شناسایی مشکلات و مسایل کشور و ارایه‌ راهکارهایی برای حل آن ها می‌پردازد. همچنین بررسی سیاست‌گذاری‌های حوزه‌های مختلف اجرایی و نگاه انتقادی، حل مساله و سازنده به چالش‌ها از کارکردهای این شبکه‌ دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های اجتماعی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تعطیلی و انفعال فعالیت‌های دانشجویی از یک طرف و از طرف دیگر نیاز کشور به پرورش دانشجویان متخصص و توانمندسازی آنان، ما را بر آن داشت تا با تشکیل شبکه‌ ملی مهستان قدمی در این راه برداریم. سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با درک لزوم بازنگری در نقش و کارکرد خود، تصمیم به ایجاد چنین بستری گرفته است.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با اشاره به اهمیت توجه و تقویت امر مسئولیت‌پذیری اجتماعی در دانشجویان افزود: دانشجویان سرمایه‌ انسانی کشور هستند. آن ها نیروهای جوان، متخصص و مطالبه‌گری هستند که تلاش می‌کنند به آگاهی و فهم عمیق از مفاهیم و مسایل جامعه دست پیدا کنند، به شناخت و گفت‌وگو پیرامون مساله می‌پردازند و به‌عنوان یک گروه بیناقشری، طبقات مختلف جامعه را به هم پیوند می‌دهند و نیازهای جامعه را کانالیزه و در قالب راهکار و حل مساله به نهادهای اجرایی منتقل می‌کنند.

وی تاکید کرد: در اولین گام برای تحقق این مهم، از همه‌ی دانشجویان و گروه‌های دانشجویی در مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف دعوت به عمل می‌آید تا با حضور در این شبکه، گامی نو در جهت تقویت نقش و جایگاه دانشجویان در عرصه‌ی تصمیم‌گیری کشور داشته باشند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد:در همین راستا جهاددانشگاهی آمادگی کامل خود را جهت پیشبرد اهداف شبکه اعلام کرده است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی گام‌های استواری در این راه برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار