مدیر کل آموزش و پرورش زنجان در سخنرانی به مناسبت روز ۱۳ آبان در بستر شبکه شاد:

روز 13 آبان، یک روز مهم در انقلاب اسلامی ایران است

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به مناسبت روز 13 آبان ، در بستر شبکه شاد به صورت زنده در جمع دانش آموزان و معلمان آموزشگاه فرهنگیان شهید بیگلی سخنرانی کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
روز 13 آبان، یک روز مهم در انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: این ایام تلنگر و فرصتی مناسب برای شناخت این بزرگواران و استفاده از رهنمود های آنان است .

وی در ادامه با تبریک روز دانش آموز ، هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان ، ابراز داشت: روز 13 آبان یک روز مهم در انقلاب اسلامی ایران است که در سال‌های گذشته به مناسبت این روز ، برنامه های بسیاری توسط معلمان و مدیران جهت روشن گری این روز مهم انجام می شد.

وی در ادامه گفت: چند اتفاق مهم در روز ۱۳ آبان رخ داده است که اولین آن تبعید امام خمینی (ره) است که این امام بزرگوار به واسطه سخنرانی ها و روشنگری علیه رژیم شاهنشاهی دستگیر شدند و به مدت ۱۲ سال در تبعید بودند.

رفیعی ادامه داد: در 13 آبان همچنین تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان که علیه رژیم پهلوی به خیابان‌ها آمده بودند که تعدادی از آنان به شهادت رسیدند و سومین واقعه مهم که در این روز اتفاق افتاده است، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یا همان سفارت آمریکا، توسط دانشجویان که در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد ، که امام خمینی (ره) از آن به عنوان " انقلاب دوم" یاد کردندو این اتفاقات باعث شده است که 13 آبان ، روز فوق العاده مهم در تاریخ انقلاب و کشور ما باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است، تصریح کرد: استکبار از خود بزرگ بینی افراد نشأت می گیرد که این تکبر و غرور پذیرفته نیست و مردم کشور ما پرچمدار حرکت استکبارستیزی در دنیا هستند و هر کسی که به پیامبر و ائمه اعتقاد دارد می داند که نباید ،زورگویی را بپذیرد.

رفیعی وی با اشاره به شعار هیهات منا الذله ابراز داشت: در مقابل ظلم در هر سطحی که باشد باید ایستادگی کرده و با آن مقابله کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت روز دانش آموز و تبریک آن به دانش آموزان اظهار داشت: باید بدانیم که این موضوعات را ما از دین مبین اسلام یاد گرفته‌ایم و پیام های این دین مترقی اسلام توسط حضرت محمد (ص) آورده شده است که فردا ولادت آن عزیز است و پیامبر اعظم (ص) قبل از آنکه به پیامبری مبعوث شود و مسلمانی رسم باشد به عنوان یک آدم امین ، بسیار درستکار، با مهر و محبت و دارای اخلاق حسنه شناخته شده بود که حتی با دشمنان خود نیز با محبت و احترام رفتار می کرد ، اما امروز افرادی به این شخصیت والا مقام اهانت می کنندکه این عمل شایسته نیست و آن را محکوم می نماییم .

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به احادیث ما باید با رفتار صحیحمان مسلمانی را تبلیغ کنیم و به شما دانش آموزان که با یاد گرفتن و عمل به حدیث ها و گفته های پیامبر(ص) از اسلام دفاع کنیم و به شما دانش آموزان توصیه می کنم که با احترام به پدر و مادر و درس خواندن خوب در رشد و آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار