معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

ممنوعیت تردد به شهر تبریز از ظهر امروز

تبریز(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از اعمال محدودیت ورود و خروج به شهر تبریز از ساعت 12 ظهر امروز (دوشنبه) به مدت 4 روز خبر داد و گفت در 10 شهرستان استان هم فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه( مدارس و ... ) و چهار به مدت 10 روز ممنوع خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت تردد به شهر تبریز از ظهر امروز

علیار راستگو در گفت‌وگوی خبری با شبکه سهند، با اشاره به اینکه 10 شهرستان استان در وضعیت فوق حاد کرونا هستند، افزود: در این شهرستان‌ها که شامل شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب‌شیر، مراغه، مرند، اهر، شبستر، بناب و میانه است، فعالیت گروه‌های شغلی دو، سه و چهار به مدت 10 روز ممنوع خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در همین مدت، در شهرستان تبریز هم گروه‌های شغلی سه و چهار مشمول اعمال محدودیت خواهند بود و این محدودیت‌ها در تبریز و سایر شهرستان‌ها قابل تمدید است.
راستگو تأکید کرد: فرمانداران به عنوان رئیس ستاد مقابله با کرونا با همکاری سایر دستگاه‌ها موظف به اعمال این محدودیت‌ها هستند و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از ممنوعیت تردد به شهر تبریز از ساعت 12 روز دوشنبه 12 آبان تا ساعت 24 روز جمعه 16 آبان خبر داد و گفت: در این مدت خروج کلیه خودروهای پلاک بومی از تبریز و ورود خودروهای پلاک غیربومی به این شهر ممنوع است.
وی افزود: جریمه تخلف از این محدودیت، 500 هزار تومان است که پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اعمال جریمه برای متخلفان است.
راستگو خاطرنشان کرد: خودروهای عمومی و امدادی از این ممنوعیت مستثنی هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا بدون اراده جمعی و همگانی مردم امکان‌پذیر نیست، افزود: در حال حاضر بیش از 1400 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که نشان‌دهنده وضعیت حاد این بیماری در سطح استان است.
وی از مردم استان خواست از تشکیل هرگونه تجمع یا حضور در هر اجتماعی ولو با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجتناب کنند.
بنا بر اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، فهرست مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار که مشمول محدودیت شده‌اند، از این قرار است:
گروه شغلی ۲ شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، اماکن متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی‌فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت‌فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی‌فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.
گروه شغلی ۳ شامل مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی-حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی است.
گروه شغلی ۴ شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ‌وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار