پیام معاون پرورشی و فرهنگی به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان:

13 آبان تبلور عینی حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های دفاع از ارزش‌هاست

تهران (پانا) - در بخشی از پیام معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مناسبت روز 13 آبان آمده است 13 آبان تبلور عینی حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که به حق یوم الله و روز استکبار ستیزی نامیده شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان تبلور عینی حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های دفاع از ارزش‌هاست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی پیامی به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان صادر کرد که در این پیام آمده است:

13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ در مسیر انقلاب امت اسلامی ایران است؛ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال 42، شهادت دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58

13 آبان مثال بارزی از شور و شعور انقلابی و پیروی از ولایت و امامت است که در آن روزگار دانش آموزان به آن جامه عمل پوشاندند یقیناً اگر نبود دست خدا و رهبری های معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) امروز این عزت و اقتدار و سربلندی را شاهد نبودیم.

شهادت دانش آموزان و حرکت آنان در 13 آبان 57 روح تازه ای در حرکت انقلابی مردم دمید و پایه های حکومت پهلوی را به تزلزل در آورد و سقوط سلسه های شاهنشاهی را سرعت بخشید و در ادامه این مسیر سال های بعد در دوران دفاع مقدس دانش آموزانی چون شهید محمد حسین فهمیده و بهنام محمودی و 36 هزار شهید دانش آموز دیگر راه آنان را رفتند.

هیمنه استکبار جهانی با درایت و شجاعت دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی به عنوان مرکز توطئه علیه انقلاب فرو ریخت و انقلاب دوم را به تعبیر امام خمینی(ره) رقم زدند و زیبنده ترین درفش شجاعت را برافراشتند و با مراد خود عهد و پیمانی دوباره بستند که تا پای جان ایستاده اند تا ملت های مظلوم هم بیاموزند که دیوار استکبار هر چقدر هم بلند باشد با رهبری واحد و اتحاد ملت فرو ریختنی است و دیوار هیچ ظلمی تا ابد پابرجا نخواهد ماند.

اما امسال وظیفه ما با شیوع بیماری منحوس کرونا در ایران عزیز و جهان و تحت الشعاع قرار گرفتن فعالیت ها بسیار سنگین تر شده است ما فعالیت های خود را در فضایی دیگر دنبال می کنیم از جمله گرامیداشت یوم الله 13 آبان که با پویش های گوناگون در فضای مجازی یاد و نام دانش آموزان شهید را زنده نگه می داریم. دانش آموزان با حفظ سنگر های علم و دانش رسیدن به قله های معرفت و آگاهی را هدف قرار دهند و ادامه دهنده شایسته ای برای آنان باشند و عزت و اقتدار ملی ایران اسلامی را رقم بزنند و با مشارکت در این روز انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهان خوار اعلام خواهیم کرد.

اینجانب به نوبه خود این روز با عزت را به آحاد ملت عزیز ایران به ویژه دانش آموزان عزیز و فرهنگیان گرانقدر تبریک و تهنیت می گویم و آرزومند عزت و سربلندی بیش از پیش کشور عزیز ایران اسلامی هستم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار