در پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت یوم‌الله سیزدهم آبان تأکید شد؛

3 خیزش در سیزدهم آبان نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مناسبت یوم‌الله سیزدهم آبان تأکید کرد سه خیزش برخاسته از دانش و بینش در یوم‌الله سیزدهم آبان همچون رستاخیزی نقشی شگرف در تحرّک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
3 خیزش در سیزدهم آبان نقشی شگرف در تحرک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«به نام خداوند جان و خرد»

در حافظه‌ی تاریخی مردم بزرگ ایران، ۱۳ آبان تجلّی و تداعی روزی است که در آن نهال انقلاب اسلامی بالیدن گرفت و شکوفه‌های پرطراوت جمهوری اسلامی در بوستانی به وسعت و عظمت ایران رویید.

سخن از بزرگ روزی است که در آن نوجوانان و جوانان ایران همیشه سربلند، درسی به استعمارگرانِ دوران آموختند که تا ابد در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند.

یوم‌الله سیزدهم آبان، یادآور سه خیزش برخاسته از دانش و بینشو برآمده از همّت و حمیّت مردم دلیری است که در مسیر انقلاب اسلامی‌ به ندای مقتدای خویش لبیک گفتند و در برابر جور جائران و ظلم ظالمان ایستادگی کردند.

تبعید حضرت امام خمینی (ره)به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزاندر ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان۱۳۵۸، همچون رستاخیزی سه گانه، نقشی شگرف در تحرّک و پیشرفت انقلاب اسلامی داشته است و هویت و ماهیت هر سه رویداد، در بردارنده‌ی آموزه‌ها و انگیزه‌های اسلامی- ایرانی بود و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به‌موجب ابعاد ملّی و بین‌المللی این روز از آن به‌عنوان «انقلاب دوم»یادکردند.

این‌جانب به‌عنوان خادم مردم غیور ایران در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن گرامیداشت این رویداد ملّی و نکوداشت یاد و خاطره‌ی آفرینندگان آن، امیدوارم عموم هموطنان عزیز، به‌ویژه جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانش آموزان عزیز و دانشجویان و دانشگاهیان گرامی تمام همّت و حمیّت خویش را در بزرگداشتِ نمادین این رخداد خطیر و پاسداشت نهادینِاثرات ارزنده و ثمرات برازنده‌ی آن به کاربندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار