مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد:

13 آبان، نگینی درخشان در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایران

بجنورد (پانا) -محمد امیری مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد بیانیه ای را به مناسبت گرامیداشت روز ملی استکبار جهانی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
13 آبان، نگینی درخشان در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایران

متن بیانیه مدیر آموزش وپرورش شهرستان بجنورد، به شرح زیر آمده است:

با پیروزی انقلاب اسلامی، باران توطئه ها باریدن گرفت و شیطان بزرگ آمریکا ،با دخالت های آشکار و پنهان ، سعی در ایجاد جریان های انحرافی در نهضت مردمی داشت ،هم چنین در سراسر کشور بویژه در دانشگاه ها ، حرکت هایی صورت می گرفت تا جو سیاسی جامعه را پیچیده تر کرده و به نفع آمریکا به پیش ببرند . در چنین شرایطی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) با درک فرمایش امام(ره) مبنی بر اینکه همه گرفتاریهای ما از آمریکاست ،به عنوان لبیک به بیانات امام و وادار کردن آمریکا به استرداد شاه و اموال ملت ایران ،سفارت آمریکا در تهران را به تصرف خود در آوردند . فردای آن روز امام حرکت دانشجویان را تأیید کردند و آن را انقلابی ،بزرگتر از انقلاب اول خواندند . با فتح لانه جاسوسی ،علاوه بر افشای ماهیت چهره های سازش کار داخلی ،دمیده شدن روحیه بیداری ،هوشیاری،وحدت و همبستگی در امت مسلمان ،ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکسته شد و هیئت حاکمه ایران را به خفت کشاند.

یوم ا... سیزده آبان ،نگینی درخشان در تاریخ استکبار ستیزی ملت ایران است که یادآور اتفاقات بزرگ و تاریخ سازی است . در چنین روزی معمار بزرگ انقلاب را ،به خاطر فریاد آزادی خواهی و مبارزه با استعمار و استکبار جهانی و استبداد شاهنشاهی تبعید نمودند ،غافل از اینکه رهبر بزرگ انقلاب 15 سال پس از آن خروش ظلم ستیز ،کاخ های پوشالی استبدادشان را با قدرت ایمان ،وحدت و قیام فرزندان برومند خود فرو ریخت . سیزده آبان در روز شمار انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است ،روزی که با نثار خون های پاک شهدای دانش آموز و دانشجویان جاودان شد.

مجموعه رویدادهای این روز تاریخی ،پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بخصوص لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکاء به نفس آنان در مقابله با دسیسه ها و فتنه ها و دفاع از مرزهای جغرافیایی،عقیدتی و فرهنگی و همچنین تلاش در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزونتر است.

نهاد آموزش وپرورش ،ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمان ها و اندیشه ها ی والای امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه 33 هزار دانش آموزشهید بالاخص شهدای دانشجو و دانش آموز ،یوم ا... 13 آبان را گرامی می دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار