معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

پویش سراسری نه به اشتراک اشتباهات حین تدریس مجازی

تهران(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از آغاز پویش سراسری (#نه- به- اشتراک- اشتباهات –حین- تدریس-مجازی) برای اولین بار در کشور به ابتکار شهرستان های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پویش سراسری نه به اشتراک اشتباهات حین تدریس مجازی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان­های استان تهران، سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به رویکرد فعالیت‌های آموزشی-تربیتی در بستر مجازی و لزوم دقت در روش‌ها و قالب‌های جدید برای رسیدن به اهداف عالیه تربیتی، آسیب‌شناسی فضای مجازی از موارد مورد تأکید در آموزش و پرورش است، تا با طراحی مدل مفهومی "مدیریت روانی- اجتماعی" بتوانیم با تدوین برنامه‌ای منسجم، تهدیدها، فرصت‌ها، نقاط قوت و ضعف فضای مجازی را شناسایی نموده و با تولید محتوای ارزنده برای اولیا و دانش‌آموزان، الگویی کامل برای حضوری آگاهانه در فضای مجازی ارائه کنیم.

او در ادامه افزود: شرایط حاضر ایجاب می‌کند تا با آسیب شناسی حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و پژوهش‌های میدانی متناسب با دوره‌های مختلف تحصیلی، بتوانیم محدوده ورود و عملکرد دانش‌آموزان در فضای مجازی را با نگاهی نو، مدیریت کنیم.

هاشمی گفت: امیدواریم در تدوین محتوا و فعالیت‌های اجرایی با بهره ­گیری از هم‌اندیشی همکاران علاقه‌­مند، در راستای مأموریت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی از آسیب‌های فضای مجازی بکاهیم. در اولین گام «پویش نه به اشتراک اشتباهات حین تدریس مجازی» شکل گرفته و از دانش‌آموزان و همکاران، دعوت شده است که به این پویش بپیوندند.

این مقام مسوول با اشاره به اجرای برنامه‌هایی همچون ایجاد هشتگ در خصوص موضوع مربوطه، تهیه بسته‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان و همکاران، طرح مسئله از دیدگاه دینی و روانی، بهره‌گیری از موضوعات مندرج در کتاب تفکر و سبک زندگی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در هم‌اندیشی با افراد متخصص و دلسوز در حوزه پرورشی که با اصول علمی مربوطه آشنا هستند، بتوانیم نتایج کمی و کیفی مطلوب در این زمینه را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار