روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه انجام می‌شود

ورود دستگاه حفار مکانیزه مترو به ایستگاه میدان اصلی شهر ری

تهران (پانا) - روز چهارشنبه 14 آبان ماه 1399 طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مراسمی تحت عنوان ورود دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع (تی بی ام) به ایستگاه میدان اصلی شهر ری برگزار خواهد شد؛ این امر به معنای فراهم شدن مقدمات آغاز عملیات حفاری آخرین مقطع از پروژه توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ورود دستگاه حفار مکانیزه مترو به ایستگاه میدان اصلی شهر ری

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مدیرعامل این شرکت با اعلام این خبر گفت:پروژه توسعه جنوبی خط 6 مترو، شامل 6 کیلومتر مسیر و 4 ایستگاه از دولت آباد تا شرق حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در حال اجرا می‌باشد. عملیات حفاری این مسیر توسط دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع صورت می‌پذیرد که در حال حاضر دستگاه مذکور به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رسیده است. البته در ادامه راه، حفاری مسیر به میزان 1200 متر دیگر ادامه خواهد یافت تا به ایستگاه پایانی بخش توسعه جنوبی خط 6 یعنی ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) رسیده و عملاً عملیات حفر تونل مترو پایان پذیرد.

با احداث 4 ایستگاهی که در بخش توسعه جنوبی خط 6 برنامه‌ریزی شده است، تحولی محسوس در دسترسی هرچه آسانتر اهالی شهر ری به شبکه مترو و نیز مراجعان اقصی نقاط پایتخت به شهر ری و اماکن زیارتی آن صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران شامل 4 ایستگاه به نام‌های چشمه علی، شهید غیوری، میدان شهر ری(میدان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)) و در نهایت ایستگاه حرم است که امکان توسعه آن تا میدان راه‌آهن تهران و اتصال به خط یک مترو در آینده وجود دارد.

با احداث بخش توسعه جنوبی خط 6 متروی تهران به طول 6 کیلومتر و 4 ایستگاه که از منطقه دولت آباد آغاز و به ضلع شرقی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) منتهی می‌گردد، طول این خط به 38 کیلومتر و تعداد ایستگاه‌ها به 31 ایستگاه خواهد رسید تا تبدیل به یکی از بلندترین خطوط متروی خاورمیانه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار