مدیر کل آموزش و پرورش زنجان:

سازمان رفاه معلمان ایران باید تاسیس شود

زنجان (پانا) - نشست وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل سراسر کشور با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر بستر شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان رفاه معلمان ایران باید تاسیس شود

به گزارش اداره اطلاع‌ رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در این نشست ابراهیم رفیعی مدیر کل آموزش و پرورش زنجان، به نمایندگی از مدیران کل آموزش و پرورش کشور، ضمن قدردانی از وزیر آموزش و پرورش و معاونین، از تلاش های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تشکر کرد.

وی گفت: امروز آموزش و پرورش از بیماری گرانی نقش خود در حوزه ماموریتی نالان است. از موضوع اقتصاد گرفته تا امنیت، اشتغال و تغییر رفتار، آموزش و پرورش مسئول شناخته می شود و از او مطالبه می شود که این نقش گران و سنگین با میزان اختیارات، اعتبارات و نقش های معنوی و رسانه‌ای آن تناسب ندارد و این عدم تناسب نسبت به سایر دستگاه ها آزار دهنده است.

رفیعی اضافه کرد: آموزش و پرورش با مختصات دینی، فرهنگی، علمی و انقلابی، صرفاً یک وزارتخانه نیست و فراتر از قوه مجریه رفته است، بنابراین برای ارتقاء و رهبری آن عزمی متناسب با مختصات مذکور می طلبد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه به ارائه پیشنهاداتی در خصوص تصویب چند قانون پرداخت که از جمله آن می توان به «قانون نظام جامع رفاه معلمان» که در آن به موضوعاتی نظیر تحصیل و مسکن پرداخته شود، اشاره کرد. همچنین، قانون پشتیبانی از اجرای سند تحول، که برخی موانع موجود از بین برود، قانون حمایت از مهارت آموزی و حمایت از فارغ التحصیلان هنرستانها که با تهیه تجهیزات و امکانات حمایت‌های لازم از این دانش آموزان صورت گیرد و اصلاح نظام سرانه مدارس و ضرورت تعریف ردیف اعتباری ویژه برای مدارس روستایی و مناطق محروم در جهت توسعه عدالت آموزشی، از این دست قوانین مورد نیاز است.

در جذب معلمان نیاز به قانون جدید داریم

وی اضافه کرد: قانون شوراهای آموزش و پرورش از حیث ساختار و اختیارات و ضمانت اجرا، نیاز به بازنگری اساسی دارد و در جذب معلمان نیز نیاز به قانون جدید داریم که در این مورد باید به سوی دانشگاه فرهنگیان همت گمارده و معلمانی در طراز سند تحول بنیادین تربیت کنیم که این نیز از مطالبات مقام معظم رهبری است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان در پایان با اشاره به ضرورت توجه به معشیت و منزلت معلمان، تصریح کرد: به جای کارهای شعاری و تمجید های کلامی باید اقدام عملی کرد و پیشنهاد میدهم قانون نظام جامع رفاهی معلمان یا سازمان رفاه معلمان ایران تاسیس شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار