۲۸ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی و صادراتی از پایانه مرزی میلک عبور کردند

زاهدان (پانا) -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از تردد ۲۸ هزار و ۳۱۲ دستگاه کامیون ترانزیتی و صادراتی در پایانه مرزی میلک در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۲۸ هزار دستگاه کامیون ترانزیتی و صادراتی از پایانه مرزی میلک  عبور کردند

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کُرد اظهار کرد: تردد روزانه کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک از ۲۵۰ دستگاه در تابستان سال جاری هم‌اینک به حدود ۴۰۰ دستگاه کامیون رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: پایانه مرزی میلک از نظر صادرات و واردات کالا برای ایران و افغانستان اهمیت بسیار زیادی دارد، افزایش تردد در این پایانه مهم مرزی پیرو پیگیرهای متعدد صورت گرفته توسط مسوولان کشوری و استانی در هشتمین اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل و نقل بین المللی جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در زاهدان در شهریور سال جاری بوده است.

وی با اشاره به تردد ۲۸ هزار و ۳۱۲ دستگاه کامیون ترانزیتی و صادراتی در پایانه مرزی میلک در هفت ماهه نخست سال جاری گفت: ماه‌های گذشته در تیرپارک‌های این پایانه مرزی روزانه حدود ۷۰۰ دستگاه کامیون منتظر خروج از کشور بودند در حالیکه با اقدامات انجام شده هم‌اینک تردد در آن به صورت روان و بدون وقفه در تیرپارک‌ها در حال انجام است.

ایوب کرد، خاطرنشان کرد: نزدیکی مرز میلک به بندر چابهار، کاهش هزینه و زمان حمل و نقل و واقع شدن در دالان ترانزیتی محور شرق و همچنین گسترش تجارت بین ایران و افغانستان و توسعه اقتصادی منطقه از جمله ویژگی‌های پایانه مرزی میلک است که سبب شده مسوولان این سازمان تمام همت خود را برای رونق هر چه بیشتر آن بکار گیرد به طوریکه عملیات توسعه محوطه آن از نظر فیزیکی به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران، صاحبان کالا و رانندگان در سطح استانداردهای ملی و بین المللی در حال انجام است. پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان و در جوار رودخانه مرزی و نزدیک شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز کشور افغانستان واقع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار