مدیران همه بخش‌های عمومی باید با سازمان آتش نشانی همکاری کنند

کاشان (پانا) - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت بر اساس بازرسی‌های ایمنی توسط کارشناسان این سازمان، وضعیت ایمنی مراکز عمومی شهرستان و محیط‌های پیرامونی بررسی و کاستی‌ها برای اصلاح به مدیران مربوطه آن اماکن ابلاغ شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۶۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران همه بخش‌های عمومی باید با سازمان آتش نشانی همکاری کنند

محمدعلی پیراسته در دیدار با دادستان عمومی و انقلاب کاشان کاشان اظهار کرد: آموزش‌ها و توضیحات لازم به مسوولان و مدیران اماکن ارائه شده است اما با تاسف در اثر توجه نکردن متولیان این مراکز، نقصهای ایمنی همچنان وجود دارد، به گونه‌ای که بیشتر آنها فاقد تاییدیه ایمنی این سازمان هستند.
وی افزود: مهمترین عیبهای ایمنی مراکز عمومی شامل فقدان راه‌های مناسب خروج و فرار، نبود سیستم اعلام و اطفای حریق، نقص در تاسیسات برق، استفاده از وسایل حرارتی نامناسب و وجود انبارهای ناایمن یا دارای انباشت کالای نامناسب است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان به تبصره ذیل بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها اشاره و تاکید کرد: هیچ یک از ۵۶ مرکز و مجتمع تجاری کاشان دارای تاییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی نیستند.
دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: فعالیت مراکز عمومی از جمله ساختمانهای تجاری، درمانی، آموزشی و اداری که تاییدیه ایمنی سازمان آتش‌نشانی را ندارند، متوقف خواهد شد.
روح‌الله دهقانی افزود: با توجه به اینکه ایمنی مراکز عمومی شهر با جان و مال مردم سر و کار دارد، در دفاع از حقوق شهروندان هیچ گونه چشم‌ پوشی در این مورد مهم صورت نخواهد پذیرفت.
وی افزود: مدیران همه بخش‌های عمومی دولتی، خصوصی وآموزشی مکلف هستند ضمن همکاری با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، در ایجاد شرایط مناسب بازدید کارشناسان از قسمت‌های مورد نیاز آن اماکن به منظور رفع نواقص اعلامی اقدام نمایند و در غیر این صورت مسئولیت عواقب کار بر دوش آنها خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار