خنیفر: اهانت صورت گرفته به رحمةٌ للعالمین، نشان از درماندگی اهانت کنندگان است

تهران (پانا) - مراسم رونمایی از پوستر اولین همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تاکید بر تربیت انقلابی در منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: اهانت صورت گرفته به رحمةٌ للعالمین، نشان از درماندگی اهانت کنندگان است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان صبح امروز در مراسم رونمایی از پوستر "اولین همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی، با تاکید بر تربیت انقلابی در منظومه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)" که در سالن اجتماعات شهید چمران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، از توجه بیش از پیش مردم جهان به ویژه دنیای غرب به دین اسلام و زندگی سراسر معنویت و عبرت آموز پیامبر اعظم (ص) سخن گفت و افزود: اهانت صورت گرفته به رحمةٌ للعالمین، برترین شخصیت جهان هستی، نشان از درماندگی اهانت کنندگان است.

خنیفر، آزادی و آزادگی در دین اسلام را صیانت از عقلانیت و دانش بشری خواند و افزود: اهانت به وجود مقدس پیامبر اسلام (ص) حرکتی جاهلانه و به اصطلاح آزادی بیان در دنیای غرب، نوعی سرپوش گذاشتن بر همه ناکامی ها در عرصه جلوگیری از بسط و گسترش دین اسلام و گرایش جوانان و نوجوانان غربی به این دین و آموزه های پیامبر اکرم (ص) است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، شکل گیری همایش تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تاکید بر تربیت انقلابی در منظومه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) را متناسب با اهدافی بلند در راستای اندیشه ورزی و فرهنگ سازی و کاربست عملی اندیشه های دو امام انقلاب و زمینه سازی گفت و گوی موثر علمی و ارتقا و اصلاح ساختار نظام آموزشی دانست و تصریح کرد: امتداد الزامات و دیدگاه دو امام انقلاب، استخراج نواندیشی ها و طراحی و تدوین مدل های شناختی و رفتاری از کلام امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، گسترش پژوهش در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و آراء دو امام در تربیت انقلابی از رویکردهای مهم و قابل توجه به شمار می رود.

در ادامه اسحاقی معاون آموزشی و پژوهشی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی ، با اشاره به اهمیت و تاثیر تربیت در جوامع، گفت: بشر ممکن است در شکل و ظاهر علم و فناوری پیشرفت کند ولی همچنان به اخلاق و تربیت نیاز دارد، حوادث اخیر وظیفه ما را در اهمیت پرداختن به موضوع تربیت انقلابی بیش از پیش نشان می دهد.

وی ضمن تاکید بر لزوم شناخت و تفسیر صحیح از تربیت انقلابی، شناخت وظایف، آگاهی به زمان و عامل به دانسته ها و در نهایت ایمان و عمل صالح را از شاخص های تربیت انقلابی دانست.

اسحاقی با اشاره به رسالت دانشگاه در این عرصه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان که به تربیت معلم اقدام می کند بر هرجای دیگری در شناخت و بکار گیری تربیت انقلابی اولی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تربیت انقلابی را لازمه طی سه مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: اگر نسلی که در آینده می‌خواهد کار کشور را به دست بگیرد، درست تربیت نشود آن هدف و اتفاق صورت نمی گیرد و این تربیت از مسیر تعلیم و تربیت و تربیت معلم اتفاق خواهد افتاد.

مدیر آموزشی و پژوهشی موسسه، همچنین براشاره بر لزوم اهتمام ویژه در تولید علم ادبیات انقلاب اسلامی و ارائه نظام تربیتی انقلاب اسلامی، تصریح کرد : برای به نتیجه رسیدن تربیت انقلابی هار مرحله باید طی شود، شناخت و آگاهی، اصلاح نگرش و رویکردها ، تغییر نگرش ها و تمایل به نگرش های انقلابی و شکل گیری رفتار و کنش. دانشگاه فرهنگیان مرجعیت و قطب بخش تعلیم و تربیت گام دوم برای ۴۰ سال آینده باشد و کار ویژه هایی را برای خود تعریف کند.

اسحاقی همچنین برگزاری نشست های تخصصی، جلب همکاری نخبگان دانشگاهی و حوزوی، نهاد های تعلیم و تربیت در کشور، مراکز پژوهشی و گفتمان های بین کشورهای مختلف را در این راستا با اهمیت دانست.

حجت الاسلام دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان ، در مراسم رونمایی از پوستر " اولین همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تاکید بر تربیت انقلابی در منظومه فکر امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العظمی خامنه ای" ضمن تقدیر از اهتمام معاونت پژوهشی وفناووری برای برگزاری این همایش بر مشارکت، حمایت و همکاری نهاد رهبری از این اقدام اشاره کرد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب و مبتنی بر منظومه فکری امامین انقلاب مسئله بسیار مهمی است که دانشگاه فرهنگیان پیشگامی و پیش رانی در این عرصه را باید جدی بگیرد، خاطر نشان کرد: دانشگاه بخشی از هویت خود را با چنین اقدامات اساسی در صحنه نظر و عمل به منصه ظهور می رساند، و تولید دانش مبتنی بر نگاه های فاخر را مدنظر داشته باشد، شاخص ما امامین انقلاب است (حضرت امام و حضرت آقا ) و باید مبتنی بر آن تعقیب شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تاکید بر توجه به تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی و معلم گام دوم، تصریح کرد: خروجی کارباید معلم به مثابه مربی باشد، علاوه بر دانش و اطلاعات در نگاه و عمل معلم باید نقش تربیتی، هدایتی، هویت دینی، ملی و انقلابی برای تربیت نسل باشد. به تعبیر زیبای رهبری که فرمودند "میدان‌دار اصلی معلم است" در عرصه تعلیم و تربیت و در دانشگاه فرهنگیان آماده کردن معلم منطبق و هماهنگ با نگاه انقلاب بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اهمیت گفتمان تربیت معلم و جایگاه آن در آموزش عالی، تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه و برگزاری همایش تعلیم و تربیت در گام دوم مبتنی بر منظومه فکری امام انقلاب در همین راستا و یکی از خروجی های مهم آن مرجعیت دانشگاه فرهنگیان است دانشگاه فرهنگیان علاوه بر تولید دانش باید مرجعیت خود را در عرصه تعلیم و تربیت به منصه ظهور برساند این دانشگاه علاوه بر سرمایه های خوب داخل، سرمایه معنوی و اعتماد خوبی را دارد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی برای تبیین معارف تربیتی انقلاب اسلامی آموزه‌های تربیت انقلابی، برگزاری دوره های تربیت مربی و مدرس معارف تربیتی انقلاب اسلامی آموزه‌های تربیت انقلابی و دوره های پژوهشگری تربیت انقلابی ویژه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری را از برنامه های دانشگاه و موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برشمرد.

طاهری نیا معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان در مراسم رونمایی از پوستر همایش ، ضمن اشاره به ویژگی ها و اهداف این همایش ابراز امیدواری کرد: برداشتن این قدم مبارک به عنوان یکی از قدم های مبارکی در جلوه دوم انقلاب در ذیل بیانیه بی‌نظیر گام دوم انقلاب اسلامی ، تلاشی علمی، هدفمند و ارزشمند را رقم بزند.

وی در ادامه با تشریح ویژگی ها یان همایش، خاطر نشان کرد: در همین راستا علاوه بر همایش ملی که در خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد شاهد برگزاری سی و یک نشست تخصصی در ۳۱ استان خواهیم بود.

طاهری نیا، با بیان اینکه پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در استان ذیل این همایش میزبان محورهای تخصصی خواهند بود، افزود: مدیریت تولید علم بومی دانشگاه به عنوان محور برگزاری نشست ها، موضوع و زمان برگزاری را به استان ها اعلام کرده است وحضور مدیریت های استانی در این رونمایی از باب هماهنگی برای برگزاری نشست های تخصصی است.

وی برگزاری این همایش را با محوریت دانشگاه فرهنگیان و همکاری موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب) و نیز مشارکت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به عنوان قطب مهم برگزاری بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار