بحران کرونا در سیستان و بلوچستان به مرحله خطرناک رسید

۷۴۰ نفر تاکنون در استان فوت کرده اند

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد با فوت 10 نفر در 24 ساعت گذشته زنگ خطر بیماری کرونا در استان به صدا در آمد و بیشترین آمار روزانه فوت ناشی از کرونا در این استان به ثبت رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بحران کرونا در سیستان و بلوچستان به مرحله خطرناک رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار کرد: در 9 ماهی که از شروع بحران در استان می گذرد موارد فوت روزانه بیماران مبتلا به کرونا همواره کمتر از 10 مورد بوده است، اما متاسفانه در 24 ساعت منتهی به 11 آبان ماه تعداد 10نفر از بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه، با وجود دریافت خدمات و مراقبت های تخصصی فوت کردند و مجموع آمار فوت مثبت آزمایشگاهی کرونا در استان به 740 نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون 220 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند که موارد مثبت قطعی کرونا، مشکوک به کرونا و سایر عفونت ها و بیماری های تنفسی را شامل می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدن اظهار کرد: از این تعداد ابتلای 94 نفر به بیماری کرونا بر اساس نتیجه آزمایشگاهی قطعی است.

هاشمی شهری گفت: براساس نمونه های اخذ شده از بیماران مشکوک در بیمارستان ها و مراکز غربالگری سطح استان در 24 ساعت منتهی به 11 آبان ماه 175 بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز شناسایی شدند که مجموع این آمار تا به امروز به 17 هزار و 202 نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: حضور در تجمعات از جمله مجالس عروسی و دورهمی های خانوادگی در روزهای اخیر زمینه ابتلای دست جمعی خانواده ها را فرآهم کرده است.

هاشمی شهری با اظهار همدردی با خانواده محترم متوفیان گفت: متاسفانه شرایط همه گیری به شکلی است که برگزاری هر گونه مجلس ترحیم و تجمعات مشابه باعث انتشار بیشتر ویروس در جامع می شود و لازم است تا از خانواده و افرادی که با احساس مسئولیت در قبال سلامت اقوام و آشنایان خود از برگزاری این قبیل مراسم صرف نظر می کنند قدردانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار