مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

 دانش آموزان نقش مهمی در تحولات انقلاب اسلامی داشته اند  

همدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد حماسه آفرینی های نوجوانان دلیری چون شهید فهمیده نشان دهنده عظمت و شکوه حرکت دانش آموزان در استکبار ستیزی مردم ایران است.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
 دانش آموزان نقش مهمی در تحولات انقلاب اسلامی داشته اند  

محمد پورداود در گفت و گو با پانا همدان با تبریک سالروز میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت ۱۳ آبان، اظهار کرد: ۱۳ آبان نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور است و هر یک از حوادث و رخدادهای مهمی که در این روز رقم خورده است، سیر تحولات و حرکت ملت بزرگ ایران در مسیر استقلال و آرمان های انقلابی را سرعت بخشیده اند.
پورداود با اشاره به روحیه استکبار ستیزی مردم ایران و تبلور آن در ۱۳ آبان، گفت: حرکت انقلابی دانش آموزان در سال ۵۷ از مهم ترین و اثربخش ترین حرکات در تاریخ انقلاب اسلامی است.
وی نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس را بسیار پررنگ خواند و تصریح کرد: حماسه آفرینی های نوجوانان دلیری چون شهید فهمیده که به تعبیر امام راحل (ره) "با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید"، نشان دهنده عظمت و شکوه حرکت دانش آموزان در آن دوران است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به شعار هفته بسیج دانش‌‌آموزی با عنوان "دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی"، گفت: امثال شهید فهمیده و شهید شاخص سال، محمد رسول رضایی مصداق بارز دانش آموز انقلابی بودند.
پورداود با بیان این که بر اساس کلام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، هدف آموزش و پرورش انسان سازی و خروجی آن تربیت انسان‌های مومن، خردمند، اندیشمند، مجاهد، اهل عمل، منظم و متصف به اخلاق اسلامی است، خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال تحقق این هدف بزرگ است تا آینده ایران اسلامی به دست چنین انسان هایی اداره شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار