برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان به صورت محدود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس

شیراز (پانا) - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: مراسم یوم الله 13 آبان به صورت کاملا محدود و با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان به صورت محدود با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با تبریک هفته وحدت، این ایام را حساس و ارزشمند شمرد و تصریح کرد: هفته وحدت بیانگر وحدت بین شیعه و سنی است که در حال حاضر نه تنها امری لازم بلکه امری واجب بوده و این وحدت، خنثی کننده توطئه‌های استکبار بر علیه فرهنگ و تمدن و مذاهب اسلامی است.

او با اشاره به همزمانی یوم الله 13 آبان با میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ماهیت و پیام این روز را برگرفته از نهضت رسول گرامی اسلام که استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم، عدالت خواهی و عدالت طلبی است دانست و تصریح کرد: جا دارد که ضمن تبیین حوادث 13 آبان، جایگاه و مکتب دین اسلام نیز در ذیل آن تشریح گردد.

رضایی با بر شمردن حوادث 13 آبان شامل تبعید حضرت امام خمینی(ره) بعد از موضع ایشان در برابر لوایح ننگ آمیز مجلس شورای ملی آن زمان از جمله کاپیتولاسیون، کشتار دانش آموزان در صحن دانشگاه تهران در سال 57 قبل از وقوع انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام گفت: مجموع این حوادث که در سال های مختلف در روز 13 آبان اتفاق افتاد باعث شد که نهایتاً این روز، توسط مجلس شورای اسلامی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه امسال به علت وضعیت موجود در سراسر کشور به ویژه استان فارس، امکان برگزاری یک تظاهرات یا تجمع بزرگ نیست و از آنجا که هم مسئولین و هم مکتب ما نسبت به سلامتی مردم و به زحمت نیفتادن جامعه حساس هستند، بنا شد مراسم یوم الله 13 آبان در شهرستان ها تنها با هماهنگی ستاد استانی کرونا و در صورت فراهم بودن موقعیت به صورت محدود برگزار شود و در غیر این صورت گرامیداشت این روز در فضای مجازی و بسترهای رسانه ای انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت مناسبت های دینی و ایام الله و لزوم توجه به این برنامه ها، آنها را تعطیل ناپذیر شمرد و افزود: باید جایگزینی برای تجمعات داشته باشیم که با توجه به وضعیت فعلی بهترین گزینه برای این مباحث فضای مجازی و رسانه است که در این زمینه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نشست های تبیینی با موضوعات آمریکاشناسی و بیان شرارت های استکبار جهانی، آشنایی با جریانات ضد استکباری منطقه و جهان ویژه دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع استکبار ستیزی ویژه دانش آموزان خبر داد و افزود: از ظرفیت برنامه آموزشی مجازی شاد در برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان جهت شرکت دانش آموزان استفاده خواهد شد.

رضایی با مهم برشمردن تقارن یوم الله 13 آبان با میلاد پیامبر، قصد شوم دشمنان اسلام از توهین به مقدسات را زیر سؤال بردن دین خواند و تشریح کرد: دشمنان به اشکال گوناگون، یک روز سوزاندن قرآن، یک روز اعتراض به احکام دین و روزی دیگر جسارت به وجود مقدس پیامبر عظیم الشأن(ص)، می خواهند دین را زیر سؤال ببرند که به حول و قوه الهی ناکام مانده و خواهند ماند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با توجه به محدودیت برگزاری مراسم، رعایت شرایط خاص را در برنامه یوم الله 13 آبان لازم دانست و گفت: در شیراز یک مراسم نمادین، در فضای باز، با جمعیت محدود، در زمان کوتاه و مهمتر از همه با در نظر گرفتن تمام دستور العمل های بهداشتی از جمله رعایت فاصله، استفاده از ماسک، تب سنجی و غربالگری شرکت کنندگان و رعایت سایر موارد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی گفت: مراسم یوم الله 13 آبان در صحن غدیر حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ساعت 10 صبح روز سه شنبه 13/08/99 به مدت یک ساعت برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار