برگزاری مانور آمادگی دستگاه های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی در رامشیر

اهواز (پانا) - همزمان با هفته پدافند غیر عامل، مانور آمادگی دستگاه های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی در شهرستان رامشیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور آمادگی دستگاه های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی در رامشیر

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر، همزمان با هفته پدافند غیرعامل، مانور آمادگی دستگاه های مختلف امدادی، خدماتی و درمانی در شهرستان امروز یکشنبه ۱۱آبان ماه با حضور عبادی سرپرست فرمانداری شهرستان، مدیران اجرایی، نیروهای انتظامی و نظامی، در دبیرستان پسرانه هیئت امنایی فرهنگیان شهرستان برگزار شد.

دستگاه های امدادی شامل آتش نشانی و هلال احمر و اورژانس با حضور در محل آموزشگاه، دستورالعمل های اجرایی در مواقع بروز بحران را به صورت عملی تمرین کردند.

در این مانور که با محوریت مقابله با حوادث غیر طبیعی و زلزله برگزار شد، نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اورژانس، هلال احمر، نیروی نظامی با حضور در این دبیرستان ضمن اطفاء حریق، نسبت به امدادرسانی به مصدومان، با نصب چادر، مصدومان طبقات را به پایین منتقل کردند.

عبادی سرپرست فرمانداری رامشیر در حاشیه این مانور گفت:‌ برای کاهش آسیب و خسارت از حوادث، زلزله و ... باید ضمن افزایش آگاهی، ارتقای توانمندی و تقویت زیر ساخت ها؛ برای مقابله با حوادث، امادگی لازم را داشته باشیم.

او با تأکید بر ترویج نگرش پدافند غیر عامل در جامعه گفت: اگر تفکر پدافند غیر عامل در مدارس و بین دانش آموزان ترویج پیدا کند، جامعه نیز می تواند در مواجهه با بسیاری از تهدیدات خود مراقبتی لازم را به عمل آورده و با تلفات کمتر مواجه شود.

او افزود: ما می‌خواهیم با برگزاری این دست عملیات‌های فرضی خسارات را به حداقل ممکن برسانیم و با بالا بردن میزان همکاری ارگانهای مختلف پدافند غیر عامل شهرستان و شناسایی نقاط ضعف، توان عملیاتی دستگاه های مرتبط را شناسایی کنیم.

شایان ذکراست قبل از برگزاری این مانور کلاس آموزشی پدافند غیرعامل مدیران ادارات برگزار و آموزش های لازم توسط دکتر غلامرضا طاهری ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار