کرونا در هر شبانه روز جان ۱۱ لرستانی را می‌گیرد

خرم‌آباد(پانا) - استاندار لرستان گفت آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا افزایشی است و هر شبانه‌روز به طور متوسط ۱۱ نفر از شهروندان این استان بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست می دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
کرونا در هر شبانه روز جان ۱۱ لرستانی را می‌گیرد

به گزارش ایرنا سیدموسی خادمی روز یکشنبه در جلسه بررسی پیشنهاد داروی موثر بر پیشگیری و درمان کرونا با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا در لرستان عنوان کرد: چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز و فوق حاد شیوع کرونا قرار دارند و تا روز چهارشنبه هفته جاری نیز خرم‌آباد به این تعداد اضافه می شود.

وی بیان کرد: تعداد بستری و بیماران وخیم کرونا در استان هر روز افزایش می‌یابد و شرایط به شکل مناسبی پیش نمی رود بنابراین از شهروندان درخواست می شود رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند.

استاندار لرستان با تاکید بر تعطیلی کسب کارهای سطح سه و چهار (غیرضروری) در خرم‌آباد گفت: بانیان و صاحبان مراسم عروسی یا ختم از برگزاری هرگونه تجمع خودداری کرده و مردم نی از حضور در مراکز خرید، پارک و سایر مکان‌های پرجمعیت پرهیز کنند.

خادمی نسبت به کاهش ظرفیت نیروی کار و تعطیلی ادارات استان اعلام آمادگی کرد و افزود: این موضوع در جلسه آینده ستاد مدیریت کرونا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و تصمیم مناسب در رابطه با کاهش فشار بیماری به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی تصریح کرد:‌ متخصصان و صاحبنظران، پیشنهادات خود در خصوص ساخت و تولید داروهای کمکی را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهند تا پس از بررسی علمی دقیق و تایید نهایی، برای کمک به بیماران استفاده شود.

تاکنون بیش از ۴۰ هزار لرستانی به کرونا مبتلا و ۸۱۳ نفر فوت شده اند و تمام محدودیت‌های کرونایی تا ۱۶ آبان در این استان تمدید شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار