موافقت با بیش از ٢ هزار مورد عفو در دادگستری استان تهران

تهران (پانا) - معاون قضایی دادگستری استان تهران در امور زندان‌ها گفت طی ۶ ماه گذشته به بیش از ٣٥٠٠ تقاضای عفو رسیدگی شد که با بیش از دو هزار مورد موافقت و به قوه قضاییه ارسال شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
موافقت با بیش از ٢ هزار مورد عفو در دادگستری استان تهران

به گزارش دادگستری استان تهران، میرزایی‌مطلق در جلسه‌ای که با حضور مسئولان مربوطه پیش از بازدید از زندان تهران بزرگ برگزار شد، افزود: اکنون رسیدگی ها در خصوص درخواست های مربوط به زندانیان به روز شده و اگر درخواست عفو امروز مطرح شود و به دست ما برسد و قاضی اجرای احکام مدارک را ارسال کند، در کمتر از یک هفته جواب را ارسال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر روز ساعت هفت صبح کمیسیون عفو تشکیل می‌شود و طی هفته گذشته بیش از ٢٠٠ پرونده را رسیدگی کرده‌ایم.

میرزایی مطلق افزود: باید از این شرایط و ظرفیت استفاده کنیم؛ زیرا زندانی فقط خودش نیست و خانواده وی نیز باید درنظر گرفته شود.

معاون قضایی دادگستری استان تهران در امور زندان‌ها اظهارداشت: لازم است همکاران قضایی در صدور قرارها حتی الامکان قراری که مساعد است را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: امروز هم در خصوص آزادی پایان حبس و اعطای مهلت به زندانیان مالی و جرایم غیرعمد اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان تهران در امور زندان‌ها با اشاره به ظرفیت ستاد دیه در زمینه کاهش جمعیت کیفری گفت: طی شش ماهه اول سال شاید بیش از ٦٠٠ نفر را از طریق ستاد دیه استان تهران آزاد کردیم و ستاد دیه در این زمینه فعال است.

به روز شدن موارد مطروحه در کمیسیون عفو

در ادامه این جلسه، مقدس رئیس کارگروه عفو و تخفیف مجازات دادگستری تهران گفت: اکنون کمیسیون عفو به روز است و در کنار این، در خصوص مرخصی‌های منجر به آزادی با ارتباطی که با اجراهای احکام داشتیم، سعی کردیم این موضوع را نیز به‌روز کنیم.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع هیات دادرس ها تشکیل شد و در یک فقره در مدت کمتر از ٤٠ روز ١٢٠٠ پرونده را رسیدگی کرد و منجر به آزادی بیش از ٦٥٠ زندانی شد که بیش از پنج سال زندان بودند.

مقدس با اشاره به کمک خیران در زمینه آزادی زندانیان افزود: با کمک حدود یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومانی خیّرین، خیلی از زندانیان مهریه و زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمتر از ٢٠ میلیون آزاد شدند و این روند ادامه دارد.

درخواست های آزادی مشروط خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

پس از این جلسه، میرزایی مطلق، معاون قضایی دادگستری استان تهران و دبیر کارگروه عفو و تخفیف مجازات در جمع مددجویان زندان تهران بزرگ ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) گفت: یکی از شرایط عفو این است که خودتان پیش قدم شوید و قول می‌دهم همه کسانی که رضایت شاکی را گرفتند صد در صد کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: در مورد آزادی مشروط هیاتی در استان تهران تشکیل دادیم و خارج از نوبت درخواست ها را می‌گیریم و اظهار نظر می کنیم.

میرزایی مطلق گفت: امیدواریم از این به بعد که از بند رهایی یافتید به فکر جبران باشید و خداوند توفیق دهد که جبران کنید و زندگی خوبی داشته باشید و دست ما باز باشد تا بتوانیم عده زیادی را آزاد کنیم.

وی افزود: همین امروز بیش از ٦٠ نفر که کمتر از چهار ماه حبس دارند مرخص می شوند و به خانه های خود می روند.

همچنین، میرزایی مطلق، معاون قضایی دادگستری استان تهران در جمع زندانیان بند جوانان تهران بزرگ گفت: امیدوارم اگر از اینجا آزاد شدید مجددا مرتکب جرم نشوید. شما می‌توانید بهترین تولیدکننده، کارخانه‌دار و دانشجو باشید.

وی خطاب به مددجویان بند جوانان زندان تهران بزرگ افزود: دنبال تخفیف مجازات برای شما هستیم؛ کسانی که تا ٢٠ میلیون تومان رد مال بدهکار هستند از طریق خیّران پیگیری می‌شود تا موفق به اخذ رضایت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار