کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرد

تهران (پانا) – اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خود با رای اکثریت خواهان تمدید کنکور نظام قدیم شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تمدید کنکور نظام قدیم موافقت کرد

علی امرایی عضو کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با پانا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون قرار شده است نامه‌ای خطاب به وزیر علوم تهیه شود که طی آن کمیسیون آموزش خواهان تمدید کنکور سال 1400 با دو نوع سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید آموزشی شده است.

به گفته وی مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص شورای سنجش و پذیرش دانشجو است که یک نفر از اعضای کمیسیون آموزش مجلس هم در این شورا عضویت دارد.

امرایی بیان کرد باید منتظر پاسخ وزیر علوم ( رئیس شورای سنجش و پذیرش ) بمانیم که با در نظر گرفتن نامه کمیسیون آموزش تصمیم نهایی بگیرد. اگر این مسئله مورد تأیید شورای سنجش و پذیرش دانشجو قرار گیرد این آخرین باری خواهد بود که داوطلبان نظام قدیم آموزشی با سوالات متناسب با منابع آموزشی زمان تحصیل خود کنکور می‌دهند.

بعد از برگزاری کنکور سراسری سال 99، بحث بر سر یکدست شدن سوالات کنکور با آرای موافق و مخالف بسیاری پیگیری شد. سازمان سنجش آموزش کشور از مخالفان تمدید کنکور نظام قدیم است و معتقد است که داوطلبان نظام قدیم تاکنون چندبار فرصت شرکت در کنکور را داشتند بنابراین لازم نیست فرصت دیگری با سوالات جداگانه به آنها داده شود.

کمیسیون آموزش مجلس از موافقان تمدید کنکور نظام قدیم است و معتقد است در شرایط حاضر در صورتی که داوطلبان نظام قدیم بخواهند در کنکور نظام جدید شرکت کنند ملزم به تهیه انواع منابع آموزشی و شرکت در کلاس‌های مختلف هستند که هزینه بالایی بر دوش خانواده‌ها تحمیل خواهد کرد.

«دیدبان شفافیت و عدالت کشور» با راه‌اندازی یک کمپین و با رایزنی‌های مختلف و شرکت در نشست‌های مرتبط سعی در احقاق حق آن بخش از داوطلبان کنکور سراسری دارد که خواهان برگزاری آزمون کنکور متناسب با منابع درسی نظام آموزشی خود هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار