در مراسم رونمایی از سردیس برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۹؛

پیشنهادهایی از کشورهای مسلمان برای میزبانی چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) داریم

تهران (پانا) - مدیر بنیاد مصطفی(ص) با اشاره به آمادگی همه‌جانبه برای برگزاری چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) به بهترین نحو بیان کرد پیشنهادهایی از کشورهای مسلمان برای میزبانی از چهارمین دوره این جایزه داریم که در حال بررسی این پیشنهادها به عنوان فرصت هستیم.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهادهایی از کشورهای مسلمان برای میزبانی چهارمین دوره جایزه مصطفی(ص) داریم

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع­رسانی جایزه مصطفی(ص) مهدی صفاری‌نیا روز یکشنبه (۱۱ آبان) در مراسم رونمایی از سردیس‌های برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی(ص) اظهار کرد: آمادگی همه‌جانبه ­ای برای برگزاری چهارمین دوره این جایزه داریم و اگر شرایط برگزاری تا سال آینده به صورت حضوری وجود داشته باشد، پیشنهادهای کشورهای مسلمان را برای میزبانی از این جایزه بررسی می‌کنیم.

وی در این مراسم که با حضور ۲ نفر از برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی(ص) از کشورهای اسلامی و همراهی برخط یکی از برگزیدگان از کشور ترکیه در پارک فناوری پردیس برگزار شد، افزود: همزمان با سالروز سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) و ایام هفته وحدت، ما در پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ­ترین پارک فناوری در نزدیکی تهران با رونمایی از سردیس‌های دانشمندان از آنها تجلیل می­ کنیم.

وی ادامه داد: پارک فناوری پردیس، خانه صدها شرکت در حوزه­ های مختلف فناوری ­های پیشرفته، زیستی، نانو و سایر حوزه‌های فنی است و بیش از ۶ هزار متخصص هر روز در این شرکت­ ها به علم و فناوری خدمت می­ کنند.

صفاری­ نیا ادامه داد: بیش از ۱۰۰۰ هیئت داخلی و خارجی شامل هیئت­ های سیاسی، روسای جمهوری، مجلس، وزرا و سفرا در ۱۰ سال گذشته از پارک بازدید کرده­ اند.

وی تاکید کرد: یکی از افتخارات پارک فناوری پردیس اختصاص ۱۰ هزار متر از پارک به بوستانی به نام بوستان دانشمندان است که طی ۱۰ سال گذشته سردیس ۱۰ دانشمند از ۷ کشور جهان در آن نصب شده است.

صفاری­ نیا توضیح داد: این دانشمندان توسط شورای علمی پارک فناوری پردیس انتخاب شده­ اند و بر اساس یکی از مصوبات این شورا سردیس­ های دانشمندان برگزیده جایزه مصطفی­(ص) نیز ساخته و در بوستان دانشمندان‌ نصب می‌شود.

مدیر بنیاد مصطفی(ص) در مورد دیگر اقدامات این بنیاد در دوران ویروس کرونا نیز گفت: بنیاد در این مدت امکان برگزاری نشست­ استپ را نداشت ولی هفتمین دوره این نشست را در ماه­ های گذشته به صورت برخط و با حضور ده­ ها دانشمند برگزار کرد که طی آن آخرین دستاوردها در مورد مقابله با بیماری کرونا را با هم به اشتراک گذاشتند.

وی ادامه داد: همچنین نشست برخط آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام (EISA) را به زودی برای دراختیار گذاشتن دستاوردهای دانشمندان به سرمایه­ گذاران برگزار می­ کنیم.

در پایان این مراسم از سردیس های برگزیدگان رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار