وزیر کشور تاکید کرد:

بازنگری جدی و دقیق در روند حضور مردم در مشارکت‌های مرتبط با کرونا

تهران (پانا) - وزیر کشور گفت در نشست امروز شورای اجتماعی کشور، با بازنگری جدی و دقیق در روند حضور مردم در مشارکتهای مرتبط با کرونا، پیشنهاد تشکیل کمیته فعال در حوزه مشارکت های مردمی مطرح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری جدی و دقیق در روند حضور مردم در مشارکت‌های مرتبط با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه یکصد و سی و پنجمین نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور در تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا، دومین جلسه قرارگاه ذیل شورای اجتماعی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه جلسه امروز شورای اجتماعی با دستوری از وظایف و مأموریت های قرارگاه تشکیل دادیم، گفت: محور بحث نشست امروز بحث مشارکت های عمومی و مردمی در قالب سمن ها، هیات ها و خیرین و سایر تشکل های اجتماعی بود که در این نشست امروز از سازمان های مردم نهاد، خیرین و مساجد و هیاتها و تشکل های مردمی دعوت شده بود که بحث های خوبی شد.
وزیر کشور تصریح کرد: محور بحث های نشست امروز این بود که چگونه بتوانیم در بخش های مختلف از جمله پیشگیری، درمان، معیشت، نظارت، انضباط اجتماعی و رعایت پروتکل ها به نحو احسن از ظرفیت مردمی استفاده کنیم. با توجه به تجربه ای که تشکلها در این زمینه دارند و در زمینه های مختلف مانند زلزله، سیل و اربعین در هرمقطعی که مشکلی پیش آمده است، شاهد بودیم که چقدر موثر بودند. در امر مقابله با بیماری کرونا نیز از ابتدا تاکنون نیز مشارکت بسیار خوبی داشته اند.
وی ادامه داد: در این نشست امروز ضمن بازنگری جدی و دقیق در روند حضور مردم در مشارکتهای مربوط با کرونا، پیشنهادات بسیار خوبی نیز از سوی حاضرین در نشست ارائه شد. از جمله کمیته فعال در حوزه مشارکت های مردمی باید تشکیل شود و متناظر این کمیته در استانها نیز باید شکل بگیرد و به تناسب آن در محلات فعال شود.
وزیر کشور در همین راستا تصریح کرد: همانطور که در قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا مقرر شد توزیع کار درخصوص غربالگری عمومی و تشخیص اولیه و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با اولویت قرار دادن محلات و مناطق انجام شود ودر این راستا از همه ظرفیت ها استفاده شود؛ این رویکرد در بحث مشارکت های اجتماعی و سمن ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
رحمانی فضلی گفت: امید است در این زمینه رسانه ها مانند گذشته و حتی بیشتر هم نقش فعال تری داشته باشند تا بتوانیم در ساختارهای مختلف رسانه‌ای مانند فیلم و سریال، مستند، آموزش و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برنامه داشته باشیم. سایر رسانه ها هم به تناسب ساختارها و ظرفیتهایی که دارند کمک کنند تا بتوانیم ضمن استفاده از این ظرفیت، موفق شویم.
وزیر کشور از مردم خواست تا خود مراقبتی کنند و گفت: اگر هرکس از خود مراقبت کند و همین مسئله درست شود، شاید تمام کارها انجام شده باشد. مردم پس از مراقبت از خود می توانند در راستای مراقبت از دیگران عمل کنند، یعنی تلاش کنند در مراقبت از دیگران چه در حوزه پیشگیری، درمان و سایر حوزه ها به خوبی عمل شود و در نهایت نقش و رسالت اجتماعی در سطح وسیع تری باید دنبال شود.
دکتر رحمانی فضلی تاکید کرد: تجربه خوبی از سپردن کار به مردم و مشارکت مردمی از ابتدای انقلاب تاکنون داشته‌ایم و امیدواریم سازوکار مناسبی را اتخاذ کنیم که در عین کثرت فعالیتهای مردمی که ذات فعالیتهای مردمی است، به وحدتی در هدف و سیاستها برسیم و همه ظرفیتها را فعال کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار